آپدیت جدید ویندوز 11 ویژگی های جدیدی می افزاید

    کد خبر :889109

مایکروسافت امروز اعلام کرد که بیلد 22557 از ویندوز 11 را در اختیار کاربران عضو برنامه Windows Insider قرار داده است و آن‌ها هم اکنون می‌توانند با بروزرسانی دستگاه‌های خود از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که در این نسخه گنجانده شده است بهره ببرند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_با توجه به اینکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوناگونی در این نسخه آزمایشی گنجانده شده بررسی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های مهم بیلد 22557 از ویندوز 11 بهبود قابلیت جستجو میان برنامه‌ها و تنظیمات مختلف است. مایکروسافت اعلام کرده است که در این قابلیت تغییراتی مهم و اساسی صورت داده است که سبب می‌شود کاربران اکنون بتوانند با سرعت بهتری به جستجوی اطلاعات، برنامه‌ها یا تنظیمات موردنظر خود بپردازند. همچنین در این نسخه بالاخره باگ مربوط به جستجوی نرم افزارهایی که به تازگی نصب شده‌اند نیز رفع شده است.

دیگر قابلیت مهم این نسخه از ویندوز 11 تنظیمات جدید برای بخش مدیریت انرژی مصرفی دستگاه‌ها است. مایکروسافت بالاخره در این نسخه تغییراتی در مقادیر پیش‌فرض تعیین شده برای تنظیمات صورت داده است که به مصرف انرژی کمتر و بهینه‌تر دستگاه‌ها کمک زیادی می‌کند. ویندوز 11 همچنین اکنون تنظیمات گوناگونی را برای کاربران به نمایش می‌گذارد که آن‌ها می‌توانند با انتخاب این تنظیمات به کاهش انرژی مصرفی دستگاه خود کمک کنند.

مایکروسافت اعلام کرده است که با استفاده از این نسخه از سیستم عامل ویندوز 11، دستگاه‌های مختلف هنگامی که مشغول انجام فرآیند یا کار خاصی نیستند مصرف انرژی بسیار کمتری دارند. بنا به گفته این شرکت در بخش‌های Sleep و Screen off تغییراتی در بخش تنظیمات پیش‌فرض صورت گرفته است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که در حال حاضر این قابلیت را به صورت آزمایشی به ویندوز 11 آورده است و در آینده قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند.

 

 

 

طبق انتظار ویندوز 11 در نسخه جدید خود قابلیتی تازه در حوزه گیمینگ نیز دارد. بیلد 22557 از ویندوز 11 اکنون دارای قابلیتی جدید با عنوان Optimizations است که به صورت خودکار فعال و هنگامی که کاربران بازی‌ها را در قالب پنجره به اجرا در می‌آورند به کار گرفته می‌شود. این قابلیت سبب می‌شود که بازی‌ها در صورت اجرا به صورت تمام صفحه به صورت خودکار برای نمایش بهتر بهینه‌سازی شوند.

مایکروسافت اعلام کرده است که با استفاده از قابلیت Optimizations، اکنون کاربران در اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار بهتری را تجربه خواهند کرد. یکی از این قابلیت‌های جدید دسترسی به زمان تاخیر یا Latency کمتر در هنگام اجرای بازی‌ها است. قابلیت‌هایی نظیر Auto HDR و نرخ بروزرسانی متغیر یا Variable Refresh Rate نیز اکنون در بازی‌های اجرا شده به صورت پنجره در دسترس کاربران قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم عامل ویندوز 11، پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای HDR و ارائه قابلیت‌های اختصاصی برای استفاده بهتر از این صفحات نمایش است. قابلیت جدیدی که در این بخش به ویندوز 11 اضافه شده یک برنامه اختصاصی برای کالیبره و تنظیم قابلیت HDR است. این برنامه که با عنوان Windows HDR Calibration به ویندوز 11 اضافه شده است دارای سه تست جداگانه و اختصاصی است که به کاربران کمک می‌کند به صورت خودکار نمایشگرهای سازگار خود را تنظیم کنند.

در اولین آزمایش این برنامه سعی می‌کند تیره‌ترین وضعیتی که تصاویر برای کاربران قابل مشاهده است را پیدا کند. در تست دوم این برنامه با فرآیندهایی ویژه به صورت خودکار روشن‌ترین جزییاتی که در نمایشگر کاربران قابل مشاهده است را محاسبه می‌کند و بالاخره در تست سوم روشن‌ترین حالتی که کاربران می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند اندازه‌گیری می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرده است که بخشی از نمایشگرها در حال حاضر نیازی به کالیبره و تنظیم توسط کاربران ندارند اما بازهم این برنامه می‌تواند در دسترسی بهتر به عملکرد این نمایشگرها کاربران را یاری کند. قرار است این برنامه در آینده نزدیک از طریق فروشگاه Microsoft Store در اختیار تمامی کاربران ویندوز 11 قرار بگیرد. مایکروسافت مدعی است که این برنامه می‌تواند به افزایش دقت نمایشگرها در نشان دادن رنگ‌های مختلف و همچنین عملکرد پایدارتر آن‌ها کمک فراوانی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید