آپدیت جدید «آی او اس» رونمایی شد

    کد خبر :551216

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود از آپدیت جدید سیستم عامل «آی او اس» رونمایی کرد که شامل قابلیت های مختلف از جمله «سوییپ تایپینگ» و ویژگی های امنیتی جدید است.

روز گذشته اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود از آپدیت جدید سیستم عامل یعنی iOS ۱۳ رونمایی کرد.

ویژگی‌های جالب این سیستم عامل تم تیره کیبورد و بهبود عملکرد هستند. در iOS۱۳، از کیبورد جدیدی پشتیبانی می شود که مجهز به قابلیت Quick Path است. این قابلیت در حقیقت امکان تایپ کردن با کشیدن انگشت روی کلیدهای کیبورد است. این نوع تایپ قبلاً فقط از طریق کیبوردهای طرف سوم در دستگاه‌های اپل مهیا می‌شد. این امکان که Swipe typing نامیده می شود به خصوص در دستگاه‌های اندروید محبوب است.

از سوی دیگر اپل ویژگی‌های امنیت جدیدی را به iOS۱۳ اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد زمان و مکان اشتراک گذاری اطلاعات شخصی شان را خود انتخاب کنند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های امنیتی، Sign in with Apple است. این ویژگی اجازه نمی‌دهد رقبایی مانند فیس بوک و گوگل اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند. از این ویژگی برای ورود به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایشان استفاده می‌کنند. به طور دقیق‌تر کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی از اشتراک گذاری نام و آدرس ایمیل خود در اپلیکیشن‌ها خودداری کنند. همچنین آنها می‌توانند با استفاده از Face ID هویت خود را احراز کنند.

کاربران با ورود به Face ID بدون ارائه هیچ گونه اطلاعات شخصی حساب کاربری جدیدی برای یک سرویس جدید ایجاد کنند.

در کنار این موارد iOS۱۳ مانند واتس آپ و فیس بوک مسنجر تصاویر پروفایل و قابلیت نمایش نام‌ها را ارائه می‌کند. بنابراین شخص می‌تواند تصاویر و نام خود را با سایر کاربران Messages به اشتراک بگذارد.

در iOS۱۳ ابزار جدیدی برای ویرایش عکس ها و ویدیوها ارایه شده است.

این آپدیت برای آیفون ۶s و بالاتر قابل دسترسی است. نسخه بتای عمومی آن از اواخر ماه ژوئن برای کاربران عرضه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید