آپارتمان مبله یا فول فرنیش چه نوع آپارتمان‌هایی هستند؟

    کد خبر :832170
آپارتمان مبله یا فول فرنیش چه نوع آپارتمان‌هایی هستند؟

امروزه با گسترش شهرنشینی، زندگی‌های مجردی، سفرهای کاری و حتی سفرهای گردشگری، افراد بسیاری به دنبال خرید یا اجاره خانه مبله هستند. خانه مبله یا فول فرنیش به معنی خانه‌ای با کلیه امکانات و وسایل ضروری برای زندگی است.

آپارتمان‌های فول فرنیش گزینه‌ای راحت و دوست‌ داشتنی برای زندگی موقت هستند. زمانی که قرار است آپارتمان یا خانه‌ای فول فرنیش را خریداری یا اجاره کنید، تنها کافیست با یک چمدان لباس و وسایل شخصی به خانه جدید بروید. در ادامه بیشتر با مفهوم آپارتمان مبله آشنا شده و منطقه سعادت‌آباد تهران را به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار برای خرید یا اجاره آپارتمان مبله در تهران بررسی می‌کنیم.
آ

پارتمان مبله و فول فرنیش چه نوع آپارتمان‌هایی هستند؟

امروزه واژه آپارتمان مبله را هنگام مراجعه برای خرید یا اجاره آپارتمان بسیار می‌شنویم.

آپارتمان مبله یا فول فرنیش (Full furnish) به آپارتمانی گفته می‌شود که دارای تمامی وسایل و لوازم ضروری مورد نیاز برای زندگی است. صاحبان خانه‌های فول فرنیش سعی می‌کنند با مجهز کردن امکانات خانه، آن را با قیمت بالاتری برای اجاره یا فروش بگذارند.

زمانی که صحبت از مبله یا فول فرنیش بودن یک آپارتمان می‌شود، اذهان به سمت مبلمان خانه می‌رود. اما در حقیقت فول فرنیش شامل مجهز کردن تمامی فضای یک خانه بوده و علاوه بر پذیرایی یا نشیمن اصلی، اتاق خواب‌ها و سرویس آشپزخانه را هم مورد پوشش قرار می‌دهد.

وقتی که به شما می‌گویند آپارتمانی فول فرنیش است این معنی را می‌دهد که این آپارتمان کاملاً مجهز بوده و در آن آشپزخانه فرنیش، پذیرایی فرنیش و اتاق خواب فرنیش وجود دارد. فراموش نکنید ملزوماتی مانند کمدهای دیواری، شیرآلات، سینک ظرفشویی و …جزء مبلمان منزل محسوب نمی‌شوند. در یک آپارتمان فول فرنیش کالاهای اساسی مثل فرش، مبلمان و لوازم ضروری گرمایشی و سرمایشی و… اولویت بالاتری دارند. در آشپزخانه یک آپارتمان فول فرنیش، تمامی وسایل و لوازم مورد نیاز یک آشپزخانه کامل از جمله لوازم برقی مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو، آب‌میوه گیری، پلوپز و دیگر لوازم برقی مثل قهوه ساز یا چای ساز وجود دارند.

در طراحی و چیدمان فول فرنیش لوازمی مانند سرویس مبلمان، میز ناهارخوری، میز تلویزیون، فرش، پرده، لامپ و ابزار نورپردازی، مجموعه وسایل برقی و … دیده می‎‌شوند. اتاق خواب‌های مبله یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع آپارتمان‌ها به شمار می‌آید و بستگی به عواملی همچون رویال، کلوزت و مستر بودن خواب‌ها لوازم متفاوتی دارند. همچنین در این میان، اتاق خواب کودک نیز با انواع دکوراسیون و لوازم‌ مختلف تجهیز می‌شود.

برای خرید یک آپارتمان مبله دیگر احتیاج به خرید لوازم منزل، جابه‌جایی و هزینه اثاث‌کشی ندارید، اما در مقابل معایبی همچون عدم هم‌خوانی کامل با سلیقه شما و مشکلات بهداشتی و امنیتی در این نوع آپارتمان‌ها وجود دارند.

محله سعادت آباد

محله سعادت‌آباد یکی از محله‌های لوکس تهران بوده که در شمال غربی و منطقه دو شهرداری تهران قرار دارد. سعادت‌آباد از نظر موقعیت جغرافیایی، از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال غرب به فرحزاد محدود می‌شود. سعادت آباد از مناطق خوشنام و مرفه‌نشین تهران است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه‌یافتگی بالایی داشته است. بافت شهری مناسب و نوساز، کیفیت مصالح ساختمانی، کوچه‌های آرام و عریض، دسترسی به بزرگراه‌ها، ترافیک روان، امکانات شهری، وفور مراکز تجاری و بوستان‌ها در این منطقه سبب محبوبیت آن شده و افرادی زیادی تمایل به زندگی در آن منطقه دارند. سعادت آباد خیابان‌ها و بلوارهای متعددی دارد. خیابان‌های اصلی سعادت‌آباد شامل خیابان‌های ۲۴ متری، علامه، سرو، بلوار پاکنژاد و بلوار فرحزادی می‌شود. بلوارهای اصلی سعادت آباد هم شامل بلوار اصلی سعادت آباد که در امتداد شمال-جنوب قرار دارد، بلوار سرو که خیابان اصلی شرقی – غربی سعادت آباد است و بلوار دریا که موازی با بلوار سرو در ضلع جنوبی سعادت آباد بوده و مرز سعادت آباد و شهرک غرب محسوب می‌شود. فرهنگ منطقه و ویژگی‌های منحصر به فرد آن از جمله دسترسی آسانش به کلیه مناطق شهری، موجب شده افرادی که برای تجارت یا گردشگری به تهران می‌آیند؛ به دنبال اجاره آپارتمان مبله در این منطقه باشند. اجاره آپارتمان‌های مبله به صورت روزانه و ماهانه در منطقه سعادت‌آباد بسیار رواج دارد. البته قیمت املاک در سعادت‌آباد بسیار بالا بوده و برای اجاره یا خرید آپارتمان باید هزینهٔ زیادی پرداخت کرد. این قیمت‌گذاری با توجه به امکانات ساختمان، خیابانی که بنا در آن واقع شده و قدیمی و نوساز بودن تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی قیمت آپارتمان مبله در سعادت‌آباد می‌پردازیم.

حدود قیمت آپارتمان مبله در محدوده سعادت آباد

محله سعادت‌آباد از مناطق لوکس تهران به شمار می‌رود. ساخت‌وسازهای زیاد و افزایش اقبال عمومی به سمت این محله، باعث شده اینجا با روند رو به رشد قیمت مواجه باشد. بافت مدرن و موقعیت جغرافیایی مناسب این منطقه باعث شده که اگر قصد خرید یا اجاره در این منطقهٔ لوکس را دارید، مبلغ چشمگیری هزینه کنید. با توجه به بررسی سایت‌های املاک، قیمت هر متر آپارتمان مبله منطقهٔ سعادت‌آباد از متری ۶۰ میلیون تومان شروع و تا متری ۱۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. مبلغ اجاره نیز متناسب با قیمت ملک مشخص می‌شود. اگر بودجهٔ مورد نیاز را در اختیار دارید، فرصت سرمایه‌گذاری و خرید آپارتمان در سعادت‌آباد را از دست ندید. برای خرید یا اجارهٔ آپارتمان مبله در سعادت‌آباد می‌توانید به وب‌سایت دیوار مراجعه کرده و از به روز ترین قیمت خانه‌ها مطلع شوید.

پایان رپرتاژ خبری/13

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید