آنچه باید درباره سنگ «کیسه صفرا» بدانید

    کد خبر :632493

متخصص طب سنتی با بیان اینکه وجود کیسه صفرا برای کارکرد گوارش و هضم غذا مهم بوده و در هم‌خوری‌های غذایی از جمله دلائل ایجاد سنگ در آن است، گفت: در طب سنتی روش‌های درمانی برای درمان سنگ کیسه صفرا وجود دارد.

 

نعمت‌‌الله مسعودی، متخصص طب سنتی «درباره پر شدن کیسه صفرا و روش‌های درمانی آ‌ن»، اظهار داشت: سنگ‌هایی که در کیسه صفرا هستند، بستگی به اندازه متفاوت هستند.

 

وی ادامه داد: امروزه حتی بسیاری از جراحان نیز معتقد هستند وجود هر سنگی مساوی با انجام جراحی آن نیست؛ به خصوص اگر جداره‌های کیسه صفرا طبیعی بوده و ملتهب نباشد، هیچ حالت اورژانسی برای برداشتن سنگ وجود ندارد.

 

این متخصص طب سنتی یادآور شد: برخی از پزشکان معتقد هستند فرد سال‌های متمادی می‌تواند با داشتن سنگ کیسه صفرا زندگی کند؛ چرا که ارزش وجود کیسه صفرا برای کارکرد گوارش و هضم غذا بسیار مهم است و این کیسه انبار صفرا در بدن محسوب می‌شود.

 

مسعودی با اشاره به ماهیت کیسه صفرا در بدن، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع غذاهایی مصرف می‌کنیم که صفرای طبیعی برای هضم آن کفایت نکرده و بدن اعلام می‌کند که ذخیره‌های اضافی صفرا برای گوارش غذا ترشح شود.

 

وی اضافه کرد: بعضی غذاهای ملایم نیز مصرف می‌شود که همین صفرای موجود روزانه نیز برای آن کفایت می‌کند اما بدن بر اساس سنگینی غذا، صفرا را از کیسه صفرا برداشته تا کار هضم غذا آسان شود.

 

به گزارش فارس ،این متخصص طب سنتی با بیان اینکه در هم‌خوری‌های غذایی و مصرف با هم غذاهای سرد و گرم از جمله دلائل ایجاد سنگ کیسه صفراست،گفت: سنگ کیسه صفرا حتی در سنین کودکی نیز دیده می‌شود.

 

مسعودی متذکر شد: البته موضوع مهم این است که عجله‌ای در برداشتن کیسه صفرا نداشته باشیم؛ چرا که افرادی که کیسه صفرای خود را زود جراحی می‌کنند، معمولاً همواره با نفخ، سوءهاضمه، سنگینی و دل‌دردهای شکمی درگیر می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: در طب سنتی روش‌های درمانی برای درمان سنگ کیسه صفرا وجود دارد که بستگی به شرایط بدنی فرد از آنها استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید