آموزش هک دوربین های مداربسته در زندان

  • حوادث
  • دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶
    کد خبر :927095
آموزش هک دوربین های مداربسته در زندان

سارق تک رو برای اینکه ردی از خود به جا نگذارد، دوربین‌های محل سرقت را هک می‌کرد.

اوایل خرداد امسال، سرقت‌های سریالی از باشگاه‌های ورزشی و شرکت‌های خصوصی به پلیس اعلام شد. سرقت‌هایی که در تمامی آنها سارق یا سارقان برای اجرای نقشه شان از پنجره‌های نیمه باز این ساختمان‌ها استفاده کرده و بعد از ورود به محل اقدام به سرقت پول، رایانه دستی و وسایل با ارزش می‌کردند.

اما زمانی که مأموران برای ادامه تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت می‌رفتند، متوجه می‌شدند که دوربین‌ها هک شده است و فیلمی از متهم یا متهمان این سرقت در دست نیست.
تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه اواخر تیر امسال مدیر یکی از اداره‌های دولتی شمال تهران از سرقت رایانه و اسناد و مدارک موجود در اداره، لباس رسمی چند کارمند که در محل کارشان گذاشته بودند و دسته چک و حتی ادکلن‌هایی که در میز کاری کارمندان بود، خبر داد.

با توجه به شباهت این سرقت‌ها با سرقت‌های سریالی سارق هکر، احتمال دست داشتن او در این سرقت پررنگ شد. اما زمانی که مأموران به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند، دریافتند که سارق جوان این بار موفق به هک دوربین‌ها نشده و برای اینکه شناسایی نشود، از ماسک استفاده کرده است. تصاویر دوربین‌ها نشان می‌داد که مأموران با یک متهم مواجه هستند و تمامی سرقت‌ها توسط سارق تک رو انجام می‌شود.

دستگیری در آخرین سرقت

بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارق تک رو ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل، زمانی که متهم برای سرقت وارد شرکتی شد که تنها یک کوچه با محل سرقت قبلی فاصله داشت، این بار نگهبان متوجه روشن شدن چراغ شرکت شده و با این احتمال که سارقی وارد شده، فوراً خود را به شرکت رساند.

او به محض ورود متوجه مرد نقابداری شد که در حال جمع کردن وسایل داخل شرکت بود.

بدین ترتیب درگیری بین آنها آغاز و درنهایت نگهبان جوان، موفق به دستگیری سارق نقابدار شد.

با دستگیری سارق؛ موضوع به پلیس اعلام و مرد جوان به کلانتری منتقل شد. در ادامه تحقیقات، متهم 47 ساله به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد. او که سه مرتبه به خاطر سرقت بازداشت شده بود در تحقیقات گفت: شش ماه قبل، بعد از تحمل یک سال حبس از زندان آزاد شدم.

در مدتی که در زندان بودم، با یک هکر حرفه‌ای آشنا شدم و طریقه هک کردن دوربین‌ها را آموزش دیدم. بعد از آزادی هم باتوجه به اینکه می‌توانستم دوربین‌های مداربسته را هک کنم؛ سرقت هایم را شروع کردم. بعد از سرقت‌ها نیز وسایل با ارزشی را که سرقت کرده بودم در سایت‌های فروش کالا، آگهی کرده و می‌فروختم.

به گزارش ایران، با اعتراف متهم به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت، او در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید