آمریکا ۱۹هزار محموله تسلیحاتی بدست تروریست‌ها در سوریه رسانده است

    کد خبر :385080

رجب طیب اردوغان خواستار اصلاحات اساسی در شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در یک همایش بین‌المللی و سیاسی در استانبول سخنرانی می‌کرد، ضمن درخواست برای انجام اصلاحات جدی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که باید همه کشورهای جهان در شورای امنیت نماینده داشته باشند.

اردوغان همچنین گفت که دوران پنج عضو دائمی و دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد تمام شده است، چون این ساختار مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: شرایط امروز جهانی متفاوت از گذشته است. سازمان ملل در مسائل بسیاری از جمله موضوع فلسطین نمی‌تواند به راه حلی دست یابد و ساختار فعلی این سازمان پاسخگوی عدالت جهانی نیست و به عنوان مثال در مورد قطعنامه‌های مربوط به اسرائیل با وتو روبرو می‌شود.

اردوغان در سخنان خود همچنین به رفتار اتحادیه اروپا در قبال عضویت ترکیه نیز انتقاد کرد و با توجه به کارشکنی اتحادیه اروپا برای عضویت ترکیه این سوال را مطرح کرد که آیا پروژه آرمانی اتحادیه اروپا به پایان خود نزدیک شده است؟

رئیس جمهور ترکیه در این نشست همچنین آمریکا را متهم کرد که طی جنگ در سوریه تا کنون ۱۹ هزار محموله تسلیحاتی و پشتیبانی را بدست گروه‌های تروریستی سوریه رسانده است.

اردوغان هدف حمایت آمریکا از گروه‌های کردی P.K.K و P.Y.D را کسب متحد در سوریه پس از جنگ عنوان کرد و این رفتار آمریکا را برخلاف شعار مبارزه با تروریسم کاخ سفید دانست.

رئیس جمهور ترکیه همچنین مدعی شد که حضور نظامیان این کشور در شمال سوریه به دعوت مردم سوریه صورت گرفته و افزود که ترکیه، سوریه را تنها نمی‌گذارد. این ادعای رئیس جمهور ترکیه در حالی مطرح می‌شود که پیشتر دولت مرکزی دمشق حضور نظامیان ترک در شمال سوریه را غیرقانونی و به منزله تجاوز به خاک سوریه عنوان کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید