آمریکا دو شرکت پاکستانی را تحریم کرد

    کد خبر :360380

آمریکا به بهانه فعالیت‌های مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی واشنگتن دو شرکت پاکستانی را تحریم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که دو شرکت پاکستانی را به بهانه فعالیت در حوزه موشکی و هسته ای تحریم می کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت بازرگانی آمریکا در این خصوص، این دو شرکت پاکستانی Techcare Services FZ و Tecnology Links Pvt Ltd معرفی شده و بر این اساس در لیست شرکت‌ های تحریم شده توسط اداره تنظیم مقرارت صادرات آمریکا (EAR) قرار گرفتند.

وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد که شرکت‌ های مذکور به دلیل فعالیت های مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا توسط دولت این کشور تحریم می‌ شوند!

این درحالیست که اقدام خصمانه واشنگتن در آستانه سفر «مایک پمپئو،» وزیر خارجه این کشور به پاکستان انجام شده است.

لازم به ذکر است، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته دستور لغو کمک ۳۰۰ میلیون دلاری این کشور به پاکستان را به دلیل ناکام بودن اسلام آباد در مبارزه با تروریسم را صادر کرده بود.

کنگره آمریکا در ابتدای شروع سال جاری میلادی نیز ۵۰۰ میلیون دلار از بسته کمک های مالی خود به پاکستان را به اتهام عدم همراهی اسلام آباد با واشنگتن در راستای مبارزه با تروریسم قطع کرده بود.

با این حساب، مجموع مبلغی که آمریکا به پاکستان اختصاص داده، اما از پرداخت آن منصرف شده است، به ۸۰۰ میلیون دلار می رسد.

شایان ذکر است که از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» روابط آمریکا و پاکستان به شدت دچار تنش شده است.

ترامپ به هنگام اعلام راهبرد خود برای افغانستان و جنوب آسیا با متهم کردن پاکستان به دادن پایگاه های امن به تروریست ها از این کشور خواست تا از حمایت گروه های تروریستی از جمله طالبان دست بکشد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید