آمریکا در رفع تحریم های ایران کوته بین نباشد!

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۳۸
    کد خبر :903965
آمریکا در رفع تحریم های ایران کوته بین نباشد!

همزمان با ایجاد وقفه در پیشرفت مذاکرات وین که ناشی از تعلل دولت واشنگتن در اتخاذ تصمیم‌های سیاسی حساس است، به نظر می‌آید که تلاشی فراحزبی در کنگره آمریکا برای سنگ اندازی در مسیر حصول توافق در جریان است.

در همین راستا، گزارش‌ها حاکی از آن است که سناتور دموکرات «جو منچین» در نامه‌ای خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، درباره احتمال توفیق مذاکرات ابراز تردید کرده و مدعی شده که از هیچ تلاشی برای اطمینان بابت عدم تکرار اشتباهات گذشته فروگذار نمی‌کند.

وی در این نامه مدعی شد: آمریکا نباید به امید کاهش چالش‌های موجود در بخش انرژی، در باب تخفیف تحریم‌ها کوته بینانه عمل کند.

منچین در ادامه این ادعا افزود: کنگره این فرصت را دارد که با تصویب مصوبه‌ای، توان آمریکا در تأمین انرژی مورد نیاز شرکا و متحدان واشنگتن را افزایش دهد.

اظهارات این سناتور دموکرات در حالی است که تردید واشنگتن درباره برآورده کردن خواسته ایران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های به زعم آمریکا تروریستی هم حصول نتیجه در مذاکرات وین را به تعویق انداخته است.

پیشتر هم «برایان ماست» و «اسکات پری»، دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته بودند که از تلاش احتمالی دولت واشنگتن برای لغو تحریم‌های مربوط به سپاه جلوگیری خواهند کرد.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص مدعی شده که برخی مقام‌های کاخ سفید با حمایت از موضع رژیم صهیونیستی، خواستار حفظ نام سپاه در فهرست مذکور خواهند بود؛ اما مقام‌های وزارت خارجه نظر دیگری دارند.

به گزارش مهر، دور هشتم مذاکرات وین که از سال گذشته در این شهر با حضور ایران و کشورهای باقیمانده در برجام آغاز شده بود، با کارشکنی آمریکا مواجه شده است. جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها اعلام کرده است که در خصوص منافع ملی تهران هرگز کوتاه نخواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید