آمریکا به دنبال جایگزینی برای احیا برجام

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۶:۴۴
    کد خبر :898525

پایگاه خبری آکسیوس در گزارشی عنوان کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار خود با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از او در خواست کرده برای ایجاد محدودیت در برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران روشی جایگزین برای احیای برجام ارائه دهد.

باراک راوید به نقل از یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی مدعی شد محور اصلی دیدار وزیر خارجه آمریکا و بنت در روز یکشنبه اخیر، پرونده ایران بود.

به گفته این منابع، بلینکن در این دیدار از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست با توجه به فاصله «چند هفته‌ای» ایران برای دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای، راهکاری برای چگونگی توقف ایران ارائه دهد.

بنت در پاسخ به بلینکن گفت، در صورتی که ایران بداند آمریکا و کشورهای اروپایی، تحریم‌هایی مشابه تحریم‌های روسیه را بر ضد ایران اعمال می کنند، برنامه غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم خود را متوقف خواهد کرد.

نخست وزیر رژِیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای واهی خود از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان «چسب‌ زخمی» یاد کرد که تنها برای چند سال دوام می آورد، این «چسب‌زخم» میلیاردها دلار منابع مالی برای ایران فراهم می‌کند و این کشور می تواند از آن برای فعالیت‌های منطقه ای خود استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید