آمریکا به دنبال تقویت داعش در همسایه شرقی ایران است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۵:۱۵
    کد خبر :513641
آمریکا

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هدف آمریکایی ها در منطقه گفت: آمریکایی ها به دنبال این هستند که تروریسم سلفی دچار میرایی نشود و قطعه بعدی پازل این هدف را تقویت داعش در افغانستان در نظر خواهند گرفت.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فارس، چندی پیش رهبر نیروهای دموکراتیک سوریه در مراسم بزرگداشت پیروزی بر گروه‌های موسوم به دولت اسلامی یا داعش خواستار حمایت جهانی در جهت مبارزه با این گروه شد و مطرح کرد که خلافت داعش در سوریه سقوط کرده است، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین باره و با اشاره به تغییر جغرافیای سیاسی داعش، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال 97 نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با موضوع تغییر جغرافیای سیاسی داعش در منطقه نوشتم و در آن به صورت مفصل تشریح کردم که آمریکایی ها در حال انتقال خلافت داعش به افعانستان هستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در طول 40 سال گذشته از تروریسم سلفی چه در غالب دکترین شوک -The Shock Doctrine- و چه در غالب سیاست‌های ایضایی استفاده ابزاری کردند و روز به روز بر تقویت آن اهتمام ورزیدن تا غده ای سرطانی در منطقه رویش کند.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به اینکه ارض جغرافیای دولت اسلامی شام و عراق تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: مرحله بعدی ادامه این دکترین انتقال تروریست ها و به ویژه رهبران شکست خورده آنها از سوریه و عراق به افغانستان و تقویت آن ها در این منطقه است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: آمریکایی‌ها ادعا می کنند که داعش یک گروه اسلامی تند رو و مستقل است حال اگر این ادعا صحت داشت قطعا تحولات دهکده‌ی جهانی باید سمت وسوی دیگری به خود می‌گرفت و در آن صورت دولت اسلامی شام و عراق قلب اسرائیل، یعنی تل آویو و حیفا را هدف شرارت های خود قرار می‌داد.

فلاحت پیشه با تاکید بر مساله ی تقویت داعش از سوی آمریکایی‌ها تصریح کرد: از آنجا که قتل عام و شرارت‌های داعش به سمت مردم عراق و سوریه بود و برای همگان مشخص شد که داعش گروهکی تقویت شده به دست ایادی استکبار با ظاهری غیرآمریکایی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هدف آمریکایی‌ها در منطقه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که تروریسم سلفی دچار میرایی نشود، در واقع تغییر ژئوپلتیک داعش اولویت آن هاست و قطعا قطعه بعدی پازل این هدف را تقویت داعش در افغانستان در نظر خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید