آمریکا: از قطعنامه آژانس انرژی اتمی درباره ایران حمایت می‌کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۹:۴۵
    کد خبر :915124
ند پرایس - قطعنامه

وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده، به همراه سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان از قطعنامه‌ای که از ایران می‌خواهد با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، حمایت می‌کند. ایران درباره چنین اقدامی هشدار داده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی “نگرانی‌های بسیار جدی‌” ایجاد کرده که ایران نتوانسته است به سؤالات این نهاد پاسخ دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده، به همراه سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان از قطعنامه‌ای که از ایران می‌خواهد با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، حمایت می‌کند. ایران درباره چنین اقدامی هشدار داده است.

به نوشته دویچه وله، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۲ خرداد، پیش از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده، گفت:‌ «ما می‌توانیم تایید کنیم که به همراه بریتانیا، فرانسه و آلمان به دنبال تصویب قطعنامه‌ای هستیم که بر ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی “نگرانی‌های بسیار جدی‌” ایجاد کرده که ایران نتوانسته است به سؤالات این نهاد پاسخ دهد.

پرایس به خبرنگاران گفت: «ضروری است که ایران به طور کامل به تعهدات الزام‌آور قانونی خود تحت معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای پایبند باشد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید