آمازون به سراغ سیستم عامل اختصاصی خود می رود

    کد خبر :1033623
آمازون

آمازون بی‌صدا سیستم‌عامل Vega خود را در نسل سوم اسپیکر هوشمند Echo Show 5 معرفی کرده  که نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک در بازار رقابتی فناوری است.

در حالی که هواوی و ویوو سیستم‌ عامل‌های HarmonyOS و BlueOS را در چین ارائه کرده‌اند، آمازون سیستم‌عامل Vega را مخفی نگه داشته و به طور رسمی از ویژگی‌ها و مزایای خاص آن رونمایی نکرده است.

نسخه 1.1 سیستم عامل Vega بی سر و صدا در آخرین مدل Echo Show 5 عرضه شد و شباهت زیادی به رابط کاربری آشنای Fire OS آمازون دارد که معمولاً در دستگاه‌های مجهز به صفحه نمایش یافت می‌شود. با این حال، یک تفاوت قابل توجه این است که سیستم عامل Vega برخلاف نسخه Fire OS از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

نسل سوم Echo Show 5 که در ماه می 2023 منتشر شد، در مقایسه با نسل قبلی خود دارای پیشرفت‌هایی در زمینه‌های کلیدی مانند بلندگوها، میکروفون ها و صفحه نمایش است. اما در محموله‌های اخیر است که آمازون انتخاب کرده تا سیستم عامل Vega را از قبل روی این اسپیکر هوشمند نصب کند.

انتقال آمازون به سیستم‌عامل Vega نشان‌دهنده تغییر قابل توجه از اتکای آن به سیستم‌عامل Fire مبتنی بر اندروید است که بر روی اندروید 9 ساخته شده بود. این حرکت استراتژیک به آمازون اجازه می‌دهد تا سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را بهتر ادغام کند و به طور بالقوه منجر به سود بیشتر شود. توسعه سیستم عامل Vega، یک سیستم مبتنی بر لینوکس، نشان دهنده جاه‌طلبی آمازون برای به دست آوردن کنترل بیشتر بر دستگاه‌های خود، از نمایشگرهای هوشمند گرفته تا Fire TV است.

تغییر به سیستم عامل Vega همچنین می‌تواند پیامدهایی برای درآمد تبلیغات و بروزرسانی نرم افزار داشته باشد، زیرا آمازون کنترل بیشتری بر این جنبه‌ها خواهد داشت. با این حال، نگرانی‌هایی در میان کاربران در مورد از دست دادن بالقوه ویژگی‌های کاربر قدرتمند مانند بارگذاری جانبی وجود دارد. علاوه بر این، معرفی یک سیستم‌عامل جدید به این معنی است که توسعه‌دهندگان باید نسخه‌های اپلیکیشن جدیدی را به‌طور خاص برای سیستم‌عامل Vega بسازند. محبوبیت دستگاه‌های آمازون با فروش بیش از 200 میلیون در سراسر جهان، احتمالاً توسعه دهندگان را تشویق می‌کند تا با این پلتفرم جدید سازگار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید