فوت ۴۴ نفر بر اثر کرونا

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۵۲
    کد خبر :899865
فوت ۴۴ نفر بر اثر کرونا

تا کنون ۶۴ میلیون و ۵ هزار و ۹۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۲۷ هزار و ۳۴۱ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۷۴ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۹۰۰ هزار و ۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۹ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۲۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا، کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. در هفته ۱۰۷ همه‌گیری کرونا در کشور، وضعیت ابتلا در ۳۰ استان کشور روند کاهشی داشته و موارد فوتی در ۱۹ استان افزایش نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید