شناسایی ۳۵۲۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور/ مجموع جان‌باختگان کرونا از ۲۵ هزار نفر عبور کرد

    کد خبر :748314

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، آخرین وضعیت کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: از دیروز تا امروز ۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3521 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که 1569 نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۶ هزار و ۳۱۹ نفر رسید، افزود: ۳۹۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند؛ متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۱۵ نفر رسید.

لاری با اشاره به اینکه تا کنون سه میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۶۷ هزار و ۸۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند؛ همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش فارس،سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که حتما از ماسک استفاده کنند و تصریح کرد: ماسک را روی صورت و بینی به طور کامل قرار دهید و در صورت مرطوب شدن، آن را تعویض کنید؛ هنگام برداشتن ماسک، از سمت پشت سر خارج کرده و بعد از برداشت ماسک، چشم و دهان را لمس نکنید همچنین از ماسک های یکبار مصرف بیش از یک بار استفاده نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید