آماده باش در مرزهای لبنان و سوریه برای نبردی بزرگ میان حزب الله و اسرائیل

    کد خبر :734004

به دنبال حمله هوایی اخیر اسرائیل به سوریه که در آن یک نیروی ارشد حزب‌الله جان خود را از دست داد، گزارش ها و نشانه ها حاکی از آن پاسخ احتمالی حزب الله است و در همین راستا، ارتش اسرائیل در مرزهای سوریه و لبنان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل بازتاب؛ رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، نهاد امنیتی اسرائیل از ترس واکنش حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی به حالت آماده باش درآمده است. المیادین اعلام کرد، این آماده باش اسرائیل در پی شهادت یکی از اعضای حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی در سوریه است.

به دنبال این اقدام، «آویو کوچاوی» رئیس ستاد مشترک اسرائیل نیز در سفر به شمال سرزمین‌های اشغالی سطح آمادگی ارتش این رژیم در مرزهای شمالی این سرزمین‌ها را مورد بررسی قرار داد. کوچاوی در این بازدید بر لزوم جلوگیری از “هرگونه عملیات احتمالی که شاید حزب الله در روزهای آینده به آن دست بزند”، تأکید کرد.

انتقام قطعی در زمان و مکان نامعلوم

در همین زمینه، رسانه های اسرائیلی از قطعی بودن پاسخ حزب الله به اسرائیل سخن می گویند. در همین رابطه، یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد که بر اساس برآورد صهیونیست‌ها، آماده باش نظامیان این رژیم در مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه و لبنان، طولانی مدت خواهد بود.

روزنامه اسرائیلی معاریو گزارش داد که برآوردی از اوضاع در ستاد ارتش صهیونیست‌ها با توجه به افزایش تنش در منطقه به عمل آمده است که براساس آن آماده باش در مرز سوریه و لبنان برای مدت طولانی‌تری ادامه می‌یابد. این رسانه به افزایش تحرکات جاسوسی این رژیم هم اشاره کرد.

 

برآورد اسرائیلی ها؛ پس از بازدیدی بوده که آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل از شمال فلسطین اشغالی به عمل آورده است.

معاریو اعلام کرد که ارتش اسرائیل احتمال می‌دهد که حزب الله عملیاتی را علیه نظامیان صهیونیست با موشک‌های ضد تانک انجام دهد یا تک تیراندازان حزب الله، نظامیان اسرائیل را در طول مرز فلسطین اشغالی با لبنان هدف قرار دهند.

این رسانه گزارش داد: ارتش اسرائیل احتمال سناریوهای زیادی را درباره واکنش حزب الله می‌دهد. بر اساس برآورد مراکز امنیتی، واکنش حزب الله حتمی است و فقط زمانش معلوم نیست. منابع امنیتی اسرائیل، احتمال می‌دهند که حزب الله اهداف نظامی در اسرائیل را هدف قرار دهد.

پیام اسرائیل به حزب الله

منابع خبری امروز (یکشنبه) اعلام کردند که سازمان ملل پیام رژیم اسرائیل در مورد به شهادت رساندن «علی کامل محسن» یکی از اعضای جنبش حزب الله لبنان را به اطلاع این گروه مقاومت رسانده است.

این منابع اعلام کردند که محتوای پیام رژیم صهیونیستی این بود که تل آویو از حضور علی کامل محسن در اطراف فرودگاه دمشق بی‌اطلاع بوده و قصد کشتن (شهادت) وی را نداشته است.

گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیشب در سخنانی پس از جلسه ویژه با مسئولان بلندپایه نظامی و فرماندهان ارشد ارتش این رژیم، گفت که سوریه و لبنان مسئول مستقیم هرگونه تحرکات نظامی علیه اسرائیل هستند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از گانتس نقل کرده که وی در پی کشته شدن (شهادت) علی کامل محسن در حومه دمشق، به ارتش اسرئیل دستور آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی حزب الله را داده است.

این بیانیه دیروز پس از برگزاری نشست وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مسئولان بلندپایه نظامی از جمله رئیس ستاد مشترک و فرمانده اطلاعات ارتش این رژیم صادر شد.

افزایش توان عملیاتی حزب الله در برابر اسرائیل

امیر بوحبوط، خبرنگار نظامی وب‌سایت اسرائیلی «واللا» روز شنبه در تحلیلی نوشت: «حزب‌الله لبنان در خلال جنگ در سوریه توان عملیاتی و نظامی‌اش بهبود یافته و آن زمانی که نیرو‌های حزب‌الله در سوریه می‌جنگیدند، ارتش اسرائیل در حال بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری یا توزیع غذا و کمک‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود و در هیچ نبرد وسیع زمینی علیه یک دشمن واقعی نجنگیده است».

در ادامه این گزارش آمده است که جنگ احتمالی پیش رو با تمامی درگیری‌های پیشین تفاوت خواهد داشت و حزب‌الله قصد ورود و مانور در اراضی سرزمین اشغالی را دارد.

این وب‌سایت عبری زبان سپس به فرماندهان اسرائیلی در جبهه شمال توصیه کرد که راه مقابله با نفوذ نیرو‌های تیپ «الرضوان» حزب‌الله از چندین نقطه به داخل خاک سرزمین اشغالی را بررسی و تمرین کنند.

واللا همچنین نوشت: «نیرو‌های حزب‌الله از آنجایی که سال‌ها در کنار ارتش سوریه و روسیه جنگیده‌اند؛ به خوبی می‌دانند که ارتش‌های بزرگ چگونه فکر می‌کنند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید