آلمان: پیش نویس متن نهایی توافق هسته ای تکمیل شده است

    کد خبر :896483

کریستوفر برگر سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: کار بر روی تهیه پیش نویس متن نهایی توافق هسته ای ایران تکمیل شده و ما امیدواریم این مذاکرات به سرعت کامل شده و به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس این دیپلمات آلمانی گفت اکنون لازم است که تصمیم گیری های سیاسی در پایتخت کشورهای طرف مذاکره اتخاذ شود.

آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «دیپلمات ها می گویند به توافق هسته ای نزدیک شده ایم» نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت ما به توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به این مقطع نرسیده ایم.

این گزارش افزود: با ادامه یافتن جنگ در اوکراین، دیپلمات‌هایی که تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را نجات دهند، علی‌رغم این که توجهات به درگیری اوکراین جلب شده است به مذاکرات ادامه داده‌اند. اکنون به نظر می رسد که آنها در آستانه توافقی هستند که آمریکا را به توافق و ایران را به تبعیت از تعهدات خود در قبال محدودیت های برنامه هسته ای بازمی گرداند.

بر اساس این گزارش ، پس از ۱۱ ماه گفتگوهای متوالی در وین، مقام های آمریکایی و دیگران می گویند که تنها تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده است که باید حل شود. در همین حال، به نظر می‌رسد روسیه از تهدیدی مبنی بر شکستن توافق بر سر تحریم‌های مرتبط با اوکراین که چشم‌انداز یک توافق سریع را ضعیف کرده بود، عقب‌نشینی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید