آلمان: طرح یک کودتا علیه دولت را خنثی کردیم

    کد خبر :1026008
آلمان کودتا علیه دولت

دادستانی آلمان از خنثی شدن طرح یک کودتا علیه دولت این کشور خبر داده است.

رویترز نوشت: دادستان‌های آلمان امروز سه‌شنبه گفتند: پلیس یورش‌هایی به برخی مناطق انجام داد و اعضای یک گروه راست افراطی را که به دنبال سرنگونی خشونت‌آمیز دولت اولاف شولتز و ربودن وزیر بهداشت بودند، دستگیر کرد.

به گفته دادستان، جستجو در شش ایالت به عنوان بخشی از اقدامات علیه گروه «رایشسبورگر» انجام شد. طرفداران رایشبورگر (شهروندان رایش) آلمان امروزی را به عنوان یک کشور مشروع به رسمیت نمی شناسند.

برخی از آنها به امپراتوری آلمان تحت سلطنت معتقدند، در حالی که برخی از آنها طرفداران ایده های نازی هستند و برخی دیگر معتقدند آلمان تحت اشغال نظامی است.

آنطور که دادستانی آلمان گفته کودتاگران قصد داشتند دولتی بر اساس قانون اساسی رایش آلمان در سال 1871 ایجاد کنند و وزیر بهداشت آلمان «کارل لاوترباخ» را بربایند. به گفته دادستان ها، این گروه که در اواسط ژانویه 2022 تشکیل شد، به امید سرنگونی دولت و دموکراسی پارلمانی، هدف خود را به راه انداختن شرایط جنگ داخلی در آلمان با استفاده از خشونت تعیین کرده بود.

به گفته دادستان ها، این گروه همچنین حملات انفجاری هدفمند را با هدف ایجاد یک قطع برق سراسری به مدت چند هفته به منظور قطع پخش و پوشش خبری رسانه ها در سراسر کشور برنامه ریزی کرده بود.

به گزارش شفقنا، پنج عضو مظنونی که سال گذشته دستگیر شدند، از ماه مه به اتهام خیانت بزرگ که توسط دادستان مطرح شده است، محاکمه شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید