آلمان به مرگبارترین ماموریت نظامی خود در افغانستان پایان داد

    کد خبر :823317
آلمان به مرگبارترین ماموریت نظامی خود در افغانستان پایان داد

در ادامه روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آلمان با ترک این کشور به مرگبارترین ماموریت نظامی‌اش پس از جنگ جهانی دوم پایان داد.

«آنگرت کرامپ کارن بائر» وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که روند خروج نظامیان آلمانی از افغانستان تکمیل شده است و بدین ترتیب این کشور به مرگبارترین ماموریت نظامی‌اش پس از جنگ جهانی دوم پایان داد.

در سال‌های گذشته آلمان پس از آمریکا بزرگترین حضور نظامی را در افغانستان داشت و در 2 دهه گذشته حدود 150 هزار نظامی به افغانستان اعزام شدند که بسیاری از آن‌ها بیش از یک بار به این کشور آمدند.

در طی این سال‌ها 59 نظامی آلمانی در افغانستان کشته شدند که 35 مورد در نتیجه درگیری و یا حملات مخالفان مسلح دولت افغانستان به این نظامیان بود.

پیش از آغاز روند خروج نظامیان آلمانی، 1300 نظامی این کشور در افغانستان حضور داشتند که بیشتر آن‌ها در «کمپ مارمل» مستقر بودند.

نظامیان آلمانی درحالی افغانستان را ترک کردند که این کشور پیش از این بر ادامه حضور نیروهایش در افغانستان برای پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی تاکید داشت.

نظامیان آلمانی نیز پیش از تکمیل روند خروج از افغانستان اعلام کرده بودند که تمام اسناد محرمانه را نابود می‌کنند.

حساب توئیتری نیروهای مسلح آلمان چندی قبل در توئیتی نوشت: «ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در حال نابود کردن اطلاعات محرمانه در کمپ مارمل است».

به گزارش تسنیم، یک افسر ارشد ارتش آلمان در ویدئوی منتشر شده اظهار داشت که اسناد محرمانه پس از خُرد شدن، در کوره‌ها سوزانده می‌شوند و ضایعات فلزی نیز در یک دستگاه پرس بزرگ خُرد می‌گردد تا غیرقابل استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید