آغاز مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران

    کد خبر :525079
نمایشگاه کتاب تهران

مراسم افتتاحیه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.

این مراسم با حضور سیدعباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی-، محسن جوادی- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب -، قادر آشنا – مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و قائم‌مقام نمایشگاه کتاب -، نیکنام حسینی‌پور – مدیرعامل خانه کتاب-، و دیگر مدیران و دست‌اندرکاران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و نمایشگاه کتاب در حال برگزاری است‌.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب قرار بود با حضور حسن روحانی – رئیس‌جمهور – برگزار شود اما شب گذشته (دوشنبه، دوم اردیبهشت) اعلام شد رئیس‌جمهور به‌دلیل برنامه پیش‌بینی‌نشده در این مراسم حضور نخواهد داشت.

محسن جوادی در این مراسم با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب «خواندن توانستن است» اظهار کرد: با این شعار به استقبال بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور عزیزمان می‌رویم. امسال علاوه بر ۲۴۰۰ ناشر داخلی، حدود ۸۰۰ ناشر خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم آثار خود را ارائه می‌دهند و در معرض دید کتاب‌دوستان می‌گذارند. همچنین علاوه بر ارائه ۴۰۰ هزار عنوان کتاب، ده‌ها رویداد فرهنگی از جمله رونمایی کتاب و برنامه‌های پژوهشی و گفت‌وگومحور کتاب برگزار خواهد شد.

رئیس نمایشگاه کتاب افزود: ایران با دانشمندان و شاعران و کتاب در جهان شناخته می‌شود؛ امیدوارم دوباره نام ایران با کتاب و کتاب‌خوانی و دانشمندانش شناخته شود و نمایشگاه کتاب گامی به سوی این هدف بلند است.

جوادی سپس با اشاره به حضور چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: به وسیله کتاب دوستی‌های پایدار میان دولت ایران و چین برقرار می‌شود. به قول سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور چین به عنوان احیای جاده ابریشم از طریق کتاب است.

او خاطرنشان کرد:چیزی که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد نتیجه تلاش نویسندگان، ناشران و مساعدت نهادهای مختلف است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید