آغاز صدور پروانه بهره‌برداری تاکسی به نام مالکین خودرو

    کد خبر :645064
آغاز صدور پروانه بهره‌برداری تاکسی به نام مالکین خودرو

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز صدور پروانه بهره‌برداری تاکسی به نام مالکین خودرو خبر داد و گفت: این مسأله سبب پیشگیری از تضییع حقوق تاکسیرانان می‌شود.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، درباره صدور پروانه بهره‌برداری خودرو برای رانندگان تاکسی اظهار داشت: خبرهای خوش در این زمینه زیاد است و به زودی صدور پروانه بهره‌برداری خودرو به نام مالکین انجام می‌گیرد.

 

وی افزود: قبل از این موضوع در حوزه صدور پروانه چالش وجود داشت چرا که هر شغلی در کنار همه منابع از سود عملیاتی خود یک ارزش کسب و کار و ارزش پروانه کسب و کار دارد تا شخص از آن منتفع شود ولی در مورد تاکسیرانی تهران این موضوع به وقوع نپیوسته بود.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی تا کنون تنها به ارائه کارت هوشمند پروانه تاکسیرانی اکتفا می‌کرد گفت: اعتبار این کارت‌ها تنها دو سال بود و پروانه‌های قدیم به منزله پروانه بهره‌برداری خودرو قلمداد می‌شد و این مسأله حق و حقوق مالکین را دچار آسیب می‌کرد.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: با انقضای کارت هوشمند پروانه تاکسی اختلال برای رانندگان تاکسی به وجود می‌آمد و این یک نقص عمده بود که خوشبختانه اکنون زیرساخت‌های فنی مهیا شده و دیگر رانندگان تاکسی متضرر نمی‌شوند.

 

قنادان خاطرنشان کرد:‌این برنامه به صورت پایلوت آغاز شده و بعد از دوره کوتاه‌مدت به صورت جامع عملیاتی می‌شود.در مورد هزینه‌های آن نیز همه تاکسیرانان که پروانه بهره‌برداری دارند رایگان خواهد بود و مدت اعتبار نیز تا پایان عمر ناوگان است.

 

وی بیان داشت:‌ اما در زمان نقل و انتقال تاکسی و یا اینکه تاکسیرانی فعالیت خود را جدید آغاز کند،‌هزینه 65 هزار تومانی مطابق مصوبه شورای شهر باید پرداخت کند.

 

به گزارش فارس،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت:‌ صدور این پروانه، اعتبار کسب و پیشه برای تاکسیرانان است و به اشتغال در جامعه نیز کمک می‌کند چرا که رانندگان زیادی می‌توانند از این طریق استخدام شرکت‌هایی شوند که خودروی تاکسی دارند و همزمان چند راننده در شیفت‌های مختلف برای یک خودرو فعالیت کنند همچنین سرمایه‌گذاران تشویق خواهند شد تا در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید