آغاز ثبت‌نام «بیمه درمان تکمیلی» رانندگان تاکسی در پایتخت

    کد خبر :867523
آغاز ثبت‌نام «بیمه درمان تکمیلی» رانندگان تاکسی در پایتخت

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از انتخاب شرکت بیمه گر برای عقد قرارداد بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: از روز شنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۰) ثبت‌نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان از طریق درگاه‌های ارتباطی آغاز شده است.

مریم قلی زاده با بیان اینکه این سازمان در راستای حمایت از تاکسیرانان شهر، طرحی تحت عنوان «بیمه درمان تکمیلی» را در دستور کار قرار داده است، افزود: بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۰ تاکسیرانان به عنوان یکی از دستورات ویژه در ساز و کار اجرایی قرار گرفته است.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به وقفه‌ ایجاد شده از زمان اتمام بیمه تکمیلی سال گذشته تا به امروز، بیان کرد: تلاش شده تا با حضور مدیرعامل جدید سازمان، این وقفه پوشش داده شود و نخستین دستور ویژه‌ای که در دستور کار قرارگرفت، طی شدن فرآیند تشریفات قانونی برای تحقق بیمه درمان تاکسیرانان است.

قلی زاده در ادامه اضافه کرد: مدت زمان اعتبار بیمه درمان تکمیلی سال گذشته از یکم مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، با بیمه البرز بوده است. باتوجه به سازوکار سازمانی و مشکلات مالی، وقفه‌ای برای انعقاد قرارداد امسال به وجود آمد و دراین مدت خدمات مورد نظر به تاکسیرانان و مشمولان بیمه تکمیلی ارائه نشد.

او با بیان اینکه معضل مذکور از سال گذشته تاکنون، شناسایی و در دستورکار ویژه قرار گرفته، گفت: در این مدت به شرکت بیمه مراجعه و رایزنی‌های اولیه در این‌باره انجام شده است. همچنین مقرر شد که پرداخت مابه‌التفاوت مانده بدهی سازمان در اسرع وقت به شرکت البرز انجام شود.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اعلام کرد: از ابتدای هفته ازسرگیری مجدد پرداخت غرامت‌ها انجام خواهد شد. همچنین مقرر شده که به امورات نفراتی که به شرکت طرف بیمه البرز مراجعه می‌کنند (در صورت داشتن فاکتور) رسیدگی شود.

قلی زاده از ارسال پیامکی مبنی بر عذرخواهی سازمان تاکسیرانی از رانندگان بابت وقفه به وجود آمده خبر داد و گفت: آن چیزی که باید به عنوان طی شدن فرآیند تشریفات براساس آیین نامه معاملات شهرداری و ضوابط موجود انجام می شده، درحال حاضر انجام شده است.

او در ادامه بیان کرد: این هفته جلسه مناقصه مربوط به انتخاب شرکت بیمه گر انجام خواهد شد. براساس مساعدتی که صورت گرفته در سایت تاکسیرانی از روز شنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۰) ثبت‌نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان از طریق درگاه‌های ارتباطی آغاز شده است. بیمه درمان تکمیلی رانندگان به صورت رایگان است.

به گفته سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ رانندگان با مراجعه به سایت و ثبت شماره پلاک خودرو، تمایل‌شان را برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی رایگان اعلام می‌کنند. سال گذشته حدود ۲۶ هزار نفر راننده تاکسی به همراه تعداد نفرات خانواده‌ تحت پوشش، نسبت به دریافت بیمه درمان تکمیلی اقدام کردند.

قلی زاده در ادامه عنوان کرد: البته سال گذشته مبلغی بابت ثبت‌نام دریافت شده است اما امسال ثبت‌نام رانندگان تاکسی برای دریافت بیمه خدمات تکمیلی به صورت صددرصدی رایگان است.

او درباره طرح دو بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی، توضیح داد: باتوجه به درخواست تاکسیرانان مبنی بر ارائه خدمات با سطح پوشش بالاتر، طرح دومی برای بیمه درمان تکمیلی با شرکت‌های بیمه گر تقاضا شده و در اسناد مناقصه منتشر شده است. طرح ۲، طرح دریافت خدمات بیمه با پوشش بالاتر است. برای مثال اگر هزینه بستری ۱۰ میلیون تومان پیش بینی شده، این مبلغ در طرح ۲ افزایش یافته است.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه عنوان کرد: مابه‌التفاوت پایه را سامان تاکسیرانی پرداخت می‌کند و اگر تاکسیران نیاز داشته باشد که خدمات بیشتری را دریافت کند، به صورت کاملاً اختیاری می‌تواند طرح ۲ بیمه درمان تکمیلی را انتخاب کند.

به گفته قلی زاده؛ طرح یک بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی رایگان و طرح دو که سطح مابه‌التفاوتی نسبت به طرح یک دارد، اختیاری است.

به گزارش ایسنا، او درباره ثبت‌نام نهایی بیمه درمان تکمیلی، بیان کرد: ثبت‌نام قطعی مربوط به این است که سهم بیمه شوندگان توسط کمیسیون مناقصه پس از برگزاری جلسه تشریفات و انتخاب شرکت بیمه گر، مشخص شود و پس از آن از طریق پنل‌های ارتباطی سازمان به متقاضیان دریافت بیمه تکمیلی تاکسیرانی اعلام می‌شود.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره بیمه عمر و حواث، توضیح داد: براساس سنوات قراردادی سالانه، بیمه عمر و حوادثی برای رانندگان وجود دارد که این بیمه به صورت رایگان برای تمامی تاکسیرانان دارای پروانه معتبر، رد می‌شود. تعهدات ناشی از این بیمه نیز پس از انتخاب شرکت بیمه گر، مشمول رانندگان تاکسی خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، قلی زاده با بیان اینکه متأسفانه امروز تعداد مراجعه کنندگان به سازمان تاکسیرانی بابت ثبت‌نام اولیه دریافت بیمه تکمیلی تاکسیرانان بالاست، گفت: درخواست می‌شود که تاکسیرانان هیچ مراجعه حضوری به واحدهای سازمان یا رفاهی نداشته باشند. تاکسیرانان از سه درگاه سایت باشگاه رفاه تاکسیرانان، تلفن هوشمند و هر دفتر امور هماهنگی و اداری تاکسیرانان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید