آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در تهران

    کد خبر :528219
نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در تهران

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با حضور شهردار تهران، معاونین شهردار تهران، سفرای کشورهای مختلف در محل بوستان گفت‌وگوی تهران کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت گل و گیاه گفت: سالانه حجم صادرات گل و گیاه در کشور رقمی معادل ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار است. قطعاً باید از صنعت گل و گیاه حمایت کنیم و همزمان بر روی صنعت بسته بندی آن اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وی افزود: هفدهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه با شرکت ۲۹۰ تولید کننده داخلی و ۱۷ شرکت تولید کننده خارجی از کشورهای آلمان، سوئیس، ترکیه، هلند و … از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد و تا سیزدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ پذیرای علاقمندان به صنعت گل و گیاه خواهد بود. این نمایشگاه در چهار سالن اصلی به مساحت ۷۵۰ متر مربع اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده است قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و امکان تولید صنعتی آنها میسر شده است. بی تردید بخش عمده‌ای از اشتغال کشور از همین صنعت تأمین شده است به شکلی که در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار تولید کننده داخلی در سطح کشور در حوزه صنعت گل و گیاه داریم لذا لزوم حمایت از آن بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود تنوع گونه‌های گیاهی در کشورمان و برخورداری از نعمت چهار فصل در کشور گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که از نعمت وجود چهار فصل برخوردار باشد لذا ایران اسلامی با داشتن این نعمت، گونه‌های متنوع گیاهی را دارد که می‌تواند عرصه رقابت و ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گل و گیاه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در تهران کاروانی از گل و گیاه در سطح شهر تردد خواهند داشت تا شهروندان تهرانی از زیبایی‌های گل در فصل بهار بهره‌مند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید