آشنایی با کراس اوور جدید زوتی DL5/ چینی تازه وارد بازار ایران

    کد خبر :1005698
آشنایی با کراس اوور کامپکت زوتی DL5/تازه وارد بازار

شرکت پارس خودرو مدتها بود محصول جدیدی ارائه نداده است و حال با زوتی DL5 قصد دارد بازار کراس اوورهای کامپکت کشور را داغ‌تر کند.

بازتاب-سایپا پیش از این با زوتی همکاری داشته و سالیان گذشته با مونتاژ Z300 یا همان آریو همکاری خود را نشان داد. حال پارس خودرو زیربرند سایپا تصمیم داشته با کراس اوور جدید، همکاری خود را با زوتی گسترش دهد.

زوتی چند سالی می‌شد در وضعیت ورشکستگی قرار داشت و اکنون از این موقعیت خارج شده و با همکاری سایپا قصد داشته محصولی ایده آل روانه بازار نماید.  در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا خواهیم شد.

طراحی بیرونی

زوتی DL5

زوتی DL5 یک کراس اوور جمع و جور بوده که به عنوان زوتی T300 در بازار چین شناخته می‌شود. این خودرو جلوپنچره 5 ضلعی داشته و دو چراغ بزرگ کشیده و پهن هم در جلو تعبیه شد. چراغ مه شکن بزرگی هم در زیر سپر گنجانده شده تا در شب نورپردازی بسیار روشنی ارائه دهد. در نمای جانبی نیز شاهد یک خط کشیده شده از چراغ عقب به سمت جلو هستیم و نسبتا بدنه بدون خطوطی را می‌توان مشاهده کرد.

آینه بغل چندان کوچک یا بزرگ نیست. روی سقف روف گاردنی تعبیه شده اما خبری از سانروف نیست، آپشنی که این روزها اغلب خودروها از آن برخوردارند. در نمای عقب جلوه ظاهری جذاب‌تر شده به شکلی که دو چراغ ذوزنقه ای با چراغ راهنمایی در زیر سپر پیدا است. خبری از سیستم اگزوز نمایشی یا واقعی نیست و یک اگزوز در قسمت زیرین سپر جای گرفت.

چراغ سومی هم در بالا روی اسپویلر قرار گرفته و شیشه عقب نیز نسبتا شیب دارد و کوچک است. از عقب این خودرو طراحی عضلانی‌تری دارد و به طور کلی ابعاد جمع و جوری را شاهد هستیم. ابعاد خودرو 4405 طول، 1830 عرض، 1640 ارتفاع بوده و فاصله بین دومحور نیز 2610 میلیمتر است. وزن هم به 1420 کیلوگرم می‌رسد که در دسته خودروهای کراس اوور کامپکت قرار می‌گیرد.

طراحی کابین

زوتی DL5

زوتی DL5 دارای کابین جذابی بوده که تجربه سواری لذت بخشی را رقم می‌زند. این کراس اوور یک کلاستر ترکیبی دیجیتال و سنتی داشته که مدرن به نظر می‌رسد. در سوی دیگر نمایشگر لمسی هم وسط کنسول تعبیه شده که مالتی مدیا محسوب می‌شود.

این خودرو از متریال پلاستیک خشک و چرم در داخل آن استفاده شده و با ترکیب رنگی قهوه‌ای و مشکی جلوه زیبایی داشته و برای سرنشینان می‌تواند احساس خوشایندی باشد. بخش تنظیمات سیستم تهویه دیجیتالی بوده و در قسمت زیرین نمایشگر میانی کنسول قرار گرفت.

یکی از نکته‌های جذاب کابین تودوزی‌هایی بوده که در کنار رنگ قهوه‌ای، کیفیت کابین را دوچندان بالا برد. اطراف حاشیه کلاستر طرح فیبرکربنی داشته اما فیبرکربن نیست. به طور کلی کابین جذابی توسط زوتی برای این کراس اوور تدارک دیده شده تا رضایت مخاطب را برانگیزد.

 

مشخصات فنی و تجهیزات

زوتی DL5

زوتی محصول DL5 خود را با سه مدل پیشرانه عرضه می‌کند و خوشبختانه پارس خودرو تصمیم گرفته قوی‌ترین مدل را عرضه کند. این مدل از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 1499 سی 4 سیلندر 16 سوپاپ بهره خواهد برد که قدرتی معادل 144 اسب بخار تولید می‌کند. گشتاور این کراس اوور هم به 215 نیوتن متر می‌رسد و در نوع خود ایده آل است. در سوی دیگر باید به گیربکس CVT اتوماتیک پرداخت که قدرت را به دو چرخ جلو منتقل می‌کند.

به گفته زوتی این خودرو سقف سرعتی 180 کیلومتربرساعت دارد. به صورت ترکیبی DL5 هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. در بخش تجهیزات می‌توان به امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولی پرداخت بخصوص اینکه سیستم صوتی به همراه نمایشگر با پشتیبانی از بلوتوث و مسیریاب، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین، پاور ویندوز، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی، تریم چرمی کابین و ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ در این مدل تعبیه می‌شود.

حتی زوتی T300 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از NCAP چین هم شد. باید بیان داشت که مدل رده پایه سانروف ندارد اما اگر بالاترین تریم را انتخاب کنید سانروف شامل حال خواهد شد. پارس خودرو قیمت را مشخص نکرده و به عنوان رقیب X55 مدیران خودرو قطعا سطح قیمتی مشابه‌ای هم خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید