آشنایی با کراس اوور چانگان CS75 پلاس با احتمال ورود به کشور

    کد خبر :995342
چانگان CS75 پلاس

برند چانگان در کشورمان محبوبیت کمی نداشته و تاکنون چندین محصول از جمله کراس اوور کامپکت CS35 را با همکاری سایپا راهی بازار کرد. در این بین قصد داریم با کراس اوور بزرگ‌تر و البته جدید CS75 پلاس آشنا شویم که احتمال عرضه آن در بازار بسیار است.

بازتاب- CS75 پلاس کراس اوور بزرگی بوده که نسبت به نسل قبلی طراحی ظاهری چندانی نداشته اما در نگاه اول متوجه تغییر خواهید شد. در این مطلب قصد داریم بیشتر با CS75 چانگان آشنا شویم.

 

طراحی ظاهری

چانگان CS75 پلاس

چانگان CS75 پلاس یک کراس اوور بزرگ از چانگان بوده که نسل پیشین آن سال 2019 معرفی و عرضه شد. سپس سال‌های قبل فیس لیفت آن به بازار رسید و اکنون نسل دوم آن راهی بازار شده است. مدل جدید دارای چراغ جلو باریک و کشیده بوده که سراسر کاپوت را دربرمی‌گیرد.

جلوپنچره مشبک V شکلی پیدا بوده که وسط آن لوگو چانگان به چشم می‌خورد. ورود هوا به صورت عمودی بوده و خبری از هیچ مه شکنی نیست. در واقع از طراحی بیرونی CS75 پلاس متوجه خودرویی تنومند خواهید بود که فراتر از یک کراس اوور ساده است.

در بخش جانبی این کراس اوور طراحی جذابیت خود را بیشتر کرده و حجیم‌تر به نظر می‌رسد. در نمای عقب شاهد چراغ‌های LED پیوسته هستیم و دو خروجی اگزوز هم به چشم می‌خورد که سراگزوزهای مستطیل شکل برای آن در نظر گرفته شده و جنس کرومی به نظر می‌رسد.

چراغ عقب در قسمت کناری L شکل بوده اما در قسمت عقب به صورت پیوسته می‌شود و جلوه جذابی به CS75 پلاس می‌بخشد. لوگو چانگان در میان چراغ عقب گنجانده شده و قسمت عقب شیب ملایمی در بخش شیشه دارد.

همپنین دیفیوزر با چراغ و اسپویلر اسپرتی هم در این قسمت قابل مشاهده است. طراحی نسل جدید CS75 پلاس شاید نسبت به قبل تغییرات بزرگی نداشته اما جذاب‌تر شده و آن را جسورانه کرده است.

 

طراحی داخلی

چانگان CS75 پلاس

بخش داخلی شاهد متریال باکیفیت چرم و پلاستیک هستیم که جلوه ظاهری لوکسی به CS75 پلاس ارائه می‌دهد. تریم داخلی قرمزی را شاهد هستیم که علاوه بر پوشش درب‌ها، شامل صندلی و داشبورد هم می‌شود. مثل همیشه دو نمایشگر دیجیتالی بزرگ برای قسمت سیستم سرگرمی و کلاستر تعبیه شده است.

فرمان سه شاخ با کلیدهای تنظیماتی چندرسانه‌ای که طرح اسپرت و جذابی داشته در این مدل قابل مشاهده است. کلیدهای تنظیم تهویه هوا بیشتر به صورت لمسی در پایین صفحه نمایش قرار گرفته است.

به طور کلی طراحی داخلی CS75 پلاس چانگان به روز، شیک و باکیفیت است که با فناوری‌های مدرن رایج همراه شده تا بتواند نظر مخاطب خود را جلب سازد.

مشخصات فنی

چانگان CS75 پلاس

این کراس اوور دو نسخه بنزینی داشته و یک هیبریدی. به نظر رسیده برند چینی قصد دارد بزودی نسخه تمام برقی را هم عرضه کند. یکی از پیشرانه‌های بنزینی موتور 1.5 لیتری بوده که با کمک توربوشارژ افزایش قدرت پیدا کرد. پیشرانه‌ای که قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متری دارد.

در سوی دیگر پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژی هم وجود دارد که توان تولید 232 اسب بخار را داشته و گشتاور آن هم به 390 نیوتن متر می‌رسد. هر دو موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت Aisin متصل شده که قدرت را به دو چرخ جلو می‌رساند.

درباره پیشرانه هیبریدی باید به موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 170 اسب بخاری و گشتاور 255 نیوتن متری اشاره کرد. همچنین یک موتور برقی کششی هم وجود دارد و قدرت 150 اسب بخاری رقم می‌زند. بنابراین در مجموع 300 اسب بخار قدرت به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده که قدرت را به دو چرخ جلو می‌رساند. حداکثر سرعت این کراس اوور 200 کیلومتربرساعت است. CS75 پلاس در نسخه جدید بنزینی بین 18 تا 22 هزار دلار قیمت دارد.

در حال حاضر نسخه‌های قبلی یعنی 2019 و 2021 با قیمت کمتر از 17 هزار دلار به فروش می‌رسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید