آشنایی با مینی ون لوکس سوبا M4 فردا موتورز

    کد خبر :994305

فردا موتورز یکی از شرکت‌های خصوصی تولیدکننده خودرو در کشورمان بوده که در همکاری با برندهای مختلف چینی محصولاتی را در کشورمان مونتاژ می‌کند. در این بین باید به مینی ون جدید و لوکس سوبا M4 بپردازیم که فرداموتوروز روی لوکس بودن و کیفیت بالا آن تاکید دارد.

بازتاب-این مینی ون در واقع همان دانگ فنگ فورثینگ است که این شرکت چینی سال 2022 آن را معرفی و عرضه کرد. حال شرکت فرداموتورز تصمیم گرفته با همکاری دانگ فنگ، مونتاژ این مینی ون را در کشورمان انجام داده و به فروش آن بپردازد.

از آنجایی که مینی ون‌ها در آسیای شرقی بسیار طرفدار دارند، شرکت‌های چینی، کره‌ای و ژاپنی به این سگمنت توجه داشته و همیشه مدل‌هایی ارائه می‌دهند. فرداموتورز با توجه به علاقه مشتریان ایرانی به شاسی‌بلندها، تصمیم گرفت مینی ون لوکسی را عرضه کند تا بتواند نظر ایرانی‌ها را نسبت به این سگمنت تغییر دهد.

در ادامه بیشتر با سوبا M4 آشنا خواهیم شد.

طراحی بیرونی

سوبا M4

این مینی ون در طراحی جذاب بوده و نظر هر فردی را می‌تواند به خود جلب می‌کند. در جلو یک جلوپنجره V شکل با چراغ‌های 9 شکل را شاهد هستیم که جلوه زیبایی به این خودرو بخشید. کاپوت شیب نرمی داشته و سپر نیز طراحی بروزی را نشان می‌دهد.

نکته جالب اینجاست که خطوط کرومی جلوپنجره تا صندوق عقب کشیده می‌شود و طراحی سوبا M4 را جذاب‌تر ساخته است. در بخش کناری برجستگی‌ها و سطوحی تختی به چشم می‌خورد که ظاهری ساده و گیرا را به M4 بخشید.

در عقب همانند بیشتر خودروهای چینی، چراغ‌های به هم پیوسته را شاهد هستیم و اسپویلر یکپارچه با سقف که در آیرودینامیک آن نیز تاثیر دارد. سپر عقب دارای چراغ‌های خطر و راهنمایی بوده و بخش عقب نیز برجستگی‌هایی دارد تا با سایر بخش‌ها یکپارچگی در طراحی داشته باشد.

طراحی داخلی

سوبا M4

نقطه عطف این مدل کابین داخلی آن است که طراحی لوکس سوبا M4 را نمایان می‌کند. در کابین داخلی صندلی‌های مستقل چرمی سفید رنگی را شاهد هستیم که همگی دارای قابلیت سردکن و گرمکن در کنار تنظیمات بیشتر هستند.

تریم داخلی روشن بوده که متریال چرم و چوب را دربرمی‌گیرد. نمایشگر سیستم سرگرمی و کلاستر یکپارچه هستند که در بیشتر خودروها شاهد هستیم. قابلیت‌های رفاهی مختلفی در کابین داخلی قابل مشاهده بوده که M4 را به مینی ونی لوکس و کارآمد تبدیل می‌کند.

بنابراین می‌توان در کابین این خودرو نسبت به خودروهای شاسی بلند، حس راحتی بیشتری کسب کرد.

مشخصات فنی

سوبا M4

سوبا M4 یک مینی ون 7 نفره بوده که از فضای بزرگی در داخل برخوردار است. این مدل را بیشتر می‌توان اتومبیلی تشریفاتی و لوکس دانست. همچنین برای خانواده‌های پرچمعیت نیز یک گزینه ایده آل محسوب می‌شود.

پیشرانه آن توان 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن متری دارد و این موتور در کنار گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار می‌گیرد. موتور به کار گرفته از نوع توربوشارژ بوده و سیستم انتقال قدرت نیز از نوع دیفرانسیل جلو است.

حجم پیشرانه به 1481 سی سی رسیده و یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ در این مدل تعبیه شد. به گفته دانگ فنگ، محصول مورد اشاره سقف سرعت 180 کیلومتربرساعتی داشته و وزن آن به 1715 کیلوگرم می‌رسد.

ابعاد دقیق خودرو 4850 در 1900 در 1715 میلیمتر است و فاصله بین دو محور هم به 2900 میلی‌متر می‌رسد که نشان از گستردگی فضای داخلی کابین است.

قیمت و عرضه

سوبا M4

شرکت فردا موتورز بزودی عرضه سوبا M4 را انجام خواهد داد و این مینی ون با قیمتی بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی به فروش خواهد رسید. به عنوان یک خودرو مونتاژی، مشخص نیست با استقبال خوبی رو به رو خواهد شد یا خیر.

فرداموتورز در تلاش بوده تیراژ قابل توجهی برای سوبا M4 مینی ون لوکس داشته باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید