آسیب چشمی؛ عارضه پیش از دیابت

    کد خبر :942811
آسیب دیابت

محققان طی مطالعات جدید خود دریافتند نوروپاتی یا آسیب عصبی در قرنیه چشم به عنوان جایگزینی برای آسیب به اعصاب در سراسر بدن شناسایی می شود.

این مطالعه شامل بررسی شرایط ۳ هزار و ۵۰۰ نفر می شد که ۲۱٪ مبتلا به دیابت نوع ۲، ۱۵٪ مبتلا به پیش دیابت  و ۶۴ ٪ آن ها بدون هیچ کدام از این مشکلات بودند. در ادامه محققان اعصاب قرنیه را در هر سه گروه بررسی کردند.

یافته های این مطالعه نشان داد: میزان آسیب به اعصاب قرنیه همزمان با میزان اختلال در متابولیسم گلوکز افزایش می یابد. بر این اساس مشخص شد افراد مبتلا به پیش دیابت آسیب عصبی قرنیه را ۸ درصد بیشتر از افراد بدون دیابت داشتند. در همین حال، یافته ها نشان داد که افراد مبتلا به دیابت آسیب عصبی قرنیه داشتند که ۸ درصد بیشتر از افراد مبتلا به پیش دیابت و ۱۴ درصد بیشتر از کسانی بود که هیچ کدام از این بیماری ها را نداشتند.

مطالعات فوق همچنین نشان داد آسیب عصبی با افزایش سطح قند خون و با مدت زمانی که فرد مبتلا به دیابت است افزایش می یابد.

دکتر سارا مختار، از پژوهشگران این تیم مطالعاتی و مدیر بخش داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت در هلند،  در رابطه با موضوع فوق گفت: ما  می دانیم که معمولاً سه تا پنج سال طول می کشد تا از مرجله پیش دیابت به دیابت نوع ۲ پیشرفت کنیم.

نتایج ما نشان می دهد: سطوح بالای قند خون می تواند مدت ها قبل از شروع دیابت، منجر به  آسیب اعصاب قرنیه شود. در این میان اگر بتوانیم آسیب عصبی را زودتر تشخیص دهیم، ممکن است بتوانیم مشکلات ناشی از آن را به تعویق انداخته یا از آن جلوگیری کنیم. این امر کیفیت زندگی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید