آزادکاران ایران در جام جهانی آمریکا

  • ورزشی
  • شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۹:۳۹
    کد خبر :958623
آزادکاران ایران در جام جهانی آمریکا

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۲۲، امشب (شنبه) آغاز می‌شود.

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد امشب و فردا در آیووا آمریکا برگزار می‌شود و شاگردان پژمان درستکار پس از برگزاری آخرین تمرین خود از آمادگی نبستاً مطلوبی برای حضور در این مسابقات برخوردار هستند. تیم ایران در نخستین دیدار خود حوالی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به مصاف ژاپن می‌رود و از حوالی ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح فردا (یکشنبه) مقابل تیم منتخب جهان مسابقه خواهد داد.

در این مسابقات ۶ تیم ایران، آمریکا، ژاپن، گرجستان، مغولستان و منتخب جهان حضور دارند که در دو گروه ۳ تیمی با هم به رقابت می‌پردازند و تیم‌های اول هر گروه به دیدار فینال و تیم‌های دوم نیز راهی دیدار رده بندی می‌شوند.

در همین راستا مصطفی آقا جانی مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: شرایط تیم نسبتاً خوب است، چون کشتی گیران در مسابقات لیگ شرکت کرده بودند و در سطحی از آمادگی بودند در اردوی تیم ملی وضعیت خوبی را دنبال کردند و هم اکنون آماده هستند به نحو شایسته در مسابقات کشتی بگیرند.

وی با بیان اینکه در جام جهانی تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود، گفت: تیم ژاپن همیشه سبک وزن‌های خوبی داشته است، تیم منتخب جهان هم حتما بسیار قوی خواهد بود، اما ما برای رسیدن به فینال برنامه داریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: در مسابقات جام جهانی دوست داریم کشتی گیرانمان را محک بزنیم. در دیدار مقابل آمریکا در چند وزن از نفرات اصلی استفاده می‌کنیم، البته آزادکاران دوم تیم هم فاصله زیادی با نفرات اول ندارند. در مجموع هدف ما بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی
۶۱ کیلوگرم: ابراهیم الهی
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد – محمدرضا باقری
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی – علی اکبر فضلی
٧٤ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور
٧٩ کیلوگرم: محمد نخودی – علی سوادکوهی
٨٦ کیلوگرم: علیرضا کریمی
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور، امیرحسین فیروزپور
٩٧ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا
۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید