بازتاب ایران

آروتز شوا: آلمان از ایران می خواهد مذاکرات هسته ای را از سربگیرد/ دِ هیل: عصبانیت ایرانیان بابت تاخیر در واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است/ واشنگتن تایمز: توافق با ایران، ایران هسته ای را در پی دارد/ نشنال اینترست: آیا وزیرخارجه جدید ایران برجام را نجات می دهد؟

    کد خبر :835526
رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتز شوا، روزنامه دِ هیل، روزنامه واشنگتن تایمز و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون آلمان از ایران می خواهد مذاکرات هسته ای را از سربگیرد، عصبانیت ایرانیان بابت تاخیر در واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است، توافق با ایران، ایران هسته ای را در پی دارد، آیا وزیرخارجه جدید ایران برجام را نجات می دهد؟ نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتز شوا، روزنامه دِ هیل، روزنامه واشنگتن تایمز و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون آلمان از ایران می خواهد مذاکرات هسته ای را از سربگیرد، عصبانیت ایرانیان بابت تاخیر در واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است، توافق با ایران، ایران هسته ای را در پی دارد، آیا وزیرخارجه جدید ایران برجام را نجات می دهد؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتز شوا: آلمان از ایران می خواهد مذاکرات هسته ای را از سربگیرد

تغییر دولت در ایران و توقف مذاکرات هسته ای کشورهای مختلف را به واکنش نسبت به ادامه مذاکرات وادار کرده است.

کانال خبری آروتز شوا در این باره نوشت: آلمان از ایران می خواهد مذاکرات هسته ای را از سر بگیرد

ادامه می دهد: وزیرامورخارجه آلمان: ما نمی توانیم مذاکرات با ایران را تا ابد ادامه دهیم.

افزوده است: هیکوماس وزیرامورخارجه آلمان روز چهارشنبه از ایران خواست در اسرع وق به مذاکرات وین درباره توافق هسته ای 2015 باز گردد.

آروتز شوا: آلمان از ایران می خواهد مذاکرات هسته ای را از سربگیرد

در پایان به نقل از هایکوماس آماده است که اگر نمی خواهیم آنچه را که تاکنون در وین به دست آورده ایم از دست بدهیم نباید مذاکرات را تا ابد ادامه دهیم.

دِ هیل: عصبانیت ایرانیان بابت تاخیر در واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است

افزایش تلفات کرونا به دلیل شیوع این ویروس در موج پنجم همه گیری در ایران باعث افزایش نارضایتی مردم نسبت به کُندی روند واکسیناسیون شده است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: عصبانیت در میان ایرانیان به علت تاخیر در واکسیناسیون کرونا رو به افزایش است

ادامه می دهد: ایرانیان از نحوه برخورد دولتشان با همه گیری ویروس کرونا ناامید شده اند زیرا هنوز بخش زیادی از جامعه ایران واکسن دریافت نکرده است.

افزوده است: ایران به دلیل بی اعتمادی به واکسن های غربی تلاش کرده است خود واکسن تولید کند.

همچنین افزوده است: بحران های اقتصادی و آب در کنار سایر دلایل موجود باعث شده است مردم ایران از رعایت پروتکل های بهداشتی لازم سر باز زنند.

دِ هیل: عصبانیت ایرانیان بابت تاخیر در واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است

در پایان این روزنامه به نقل از گزارش تلویزیون ایران آورده است در هر دو ثانیه یک ایرانی به کرونا ویروس آلوده می شود و در هر دو دقیقه یک نفر فوت می شود.

واشنگتن تایمز: توافق با ایران، ایران هسته ای را در پی دارد

در آمریکا مخالفان دولت بایدن معتقد هستند که بازگشت دولت او به توافق هسته ای باعث می شود ایران مسیر راحت تری برای ساخت سلاح هسته ای پیش رو داشته باشد.

روزنامه واشنگتن تایمز در این باره نوشت: توافق بایدن تنها می تواند منجر به یک ایران هسته ای شود.

ادامه می دهد: عقل سلیم ویژگی بارز رهبری برتر است، رئیس جمهور بایدن به وضوح به بیراهه رفته است، فهرست حماقت های او در حال ضخیم شدن است و بازگشت به توافق هسته ای با ایران می تواند بدترین آن ها باشد.

افزوده است: گفتگو زمانی معنا دارد که اعتمادی وجود داشته باشد، ایران به درخواست های آمریکا با خشم نگاه می کند و آن را شیطانی می داند.

واشنگتن تایمز: توافق با ایران، ایران هسته ای را در پی دارد

در پایان این روزنامه ایران را متهم می کند به پنهانکاری در موضوع هسته ای و فاصله ایران با ساخت سلاح هسته ای را 10 هفته برآورد کرده است.

نشنال اینترست: آیا وزیرخارجه جدید ایران برجام را نجات می دهد؟

با توجه به مشخص شدن ترکیب کابینه آقای رئیسی در روزهای اخیر، گمانه زنی درباره عملکرد احتمالی آن ها آغاز شده است.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: آیا وزیرامورخاجه جدید ایران توافق هسته ای را نجات می دهد؟

ادامه می دهد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به زودی پست خود را ترک می کند؛ آیا جانشین او می تواند شکاف دیپلماتیک باقی مانده در غیاب او را پر کند؟

افزوده است: حسین امیرعبداللهیان به عنوان گزینه نهایی وزارت امورخارجه دولت آقای رئیسی معرفی شده است.

نشنال اینترست: آیا وزیرخارجه جدید ایران برجام را نجات می دهد؟

در پایان این نشریه با اشاره به رزومه آقای امیرعبداللهیان او را از دیپلمات های حاضر در موضوع توافق بیست و پنج ساله همکاری ایران و چین معرفی کرده است که دارای تجربه معاونت وزارت خارجه و دستیار ویژه رئیس مجلس است؛ اما معتقد است فقط زمان می تواند پاسخ دهد که خلاء حضور ظریف با امیرعبداللهیان پر می شود یا خیر.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید