آخرین وضعیت راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

    کد خبر :501451

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه دو شهرک صنعتی به ترک‌ها جهت سرمایه گذاری مشترک معرفی شده است گفت: سرمایه گذاران، متقاضی انرژی ارزان برای حضور در ایران هستند.

محسن صالحی نیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از علاقه مندی ترک‌ها برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با سرمایه گذاران ایرانی خبر داد و گفت: ترک‌ها متقاضی انرژی ارزان ایران برای تولید مشترک هستند که در صورتیکه بتوانیم با وزارت نیرو به جمع بندی برسیم، این شهرک مشترک راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: مذاکراتی در این راستا با اتاق بازرگانی استانبول و وزارت صنعت ترکیه صورت گرفته و چندین نقطه برای احداث شهرک صنعتی مشترک به آنها پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: به وزارت صنعت این کشور در دو فاز دو برنامه پیشنهاد داده‌ایم که بر اساس آن یک برنامه در شهرک صنعتی واقع در استان آذربایجان شرقی و برنامه دیگر شهرک صنعتی واقع در استان آذربایجان غربی است اما با توجه به تغییراتی که در ترکیه صورت گرفته منتظر اعلام نظر نهایی از سوی دولت این کشور هستیم.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ نقطه را با محوریت مرکز در استان‌های مجاور به ترکیه معرفی کرده‌ایم که مطالعات آن نیز انجام شده و اتاق بازرگانی استانبول به دنبال آن است که بتواند از انرژی ارزان ایران برای تولید استفاده نماید.

صالحی نیا گفت: مذاکراتی با وزارت نیرو صورت گرفته تا بتوان در مورد تعرفه انرژی برای سرمایه گذاری ترک‌ها در ایران به جمع بندی برسیم.

به گزارش مهر ،معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم رکود در واحدهای صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: باید تعریف دقیقی از رکود و واحدهای صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی ارائه داد. به این معنا که آن دسته از واحدهایی که دارای فعالیت تولیدی در زمان مراجعه آمارگیران شرکت شهرک‌های صنعتی نیستند، در دسته صنایع راکد قرار می‌گیرند که البته با انجام فعل و انفعالاتی از جمله تأمین نقدینگی، استفاده از فناوری و نوآوری در ماشین آلات و تجهیزات، می‌توانند فعال شوند. اما همه مشکل این واحدها به تأمین نقدینگی ختم نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید