آخرین وضعیت تردد اتباع افغان به ایران

    کد خبر :861893
آخرین وضعیت تردد اتباع افغان به ایران

آخرین وضعیت تردد قانونی اتباع غیرایرانی که تقریبا همگی افغان هستند حاکی از ورود بیش از ۱۵۰۰ نفر و خروج حدود ۱۰۰۰ نفری آنها در روز در سه مرز ایران با افغانستان است.

در حالی برخی خبرها حاکی از ورود تا ۵۰۰۰ نفری اتباع افغان به ایران در روز است که آمار گمرک ایران این میزان ورود از کانال قانونی و مبادی رسمی را تائید نمی کند.

لطیفی – سخنگوی گمرک ایران – در این رابطه با اشاره به جریان تردد غیرایرانی ها از سه مرز ماهیرود، میلک و دوغارون به ایسنا گفت که حدود پنج روز گذشته کمتر از ۹۰۰۰ نفر وارد ایران شده‌اند و در مقابل حدود ۵۰۰۰ نفر خارج شده اند.

بر اساس این گزارش، در مرز ماهیرود در روز حدود ۷۰ اتباع افغان وارد و نزدیک به ۳۰ نفر خارج شده اند.

در مجموع در پنج روز اخیر حدود ۴۰۰ نفر وارد و کمتر از ۲۰۰ نفر از مرز ماهیرود خارج شده‌اند.

همچنین در مرز میلک در این چند روز حدود ۱۱۰۰ نفر وارد و ۷۰۰ خروجی اتباع افغان به صورت قانونی ثبت شده که در روز بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ نفر ورودی و ۱۰۰ تا ۱۸۰ خروجی ها متغیر است.

اعلام سخنگوی گمرک ایران همچنین حاکی از آن است که تردد در مرز دوغارون بیشتر است؛ به طوری که در پنج روز اخیر حدود ۷۰۰۰ نفر وارد و ۴۰۰۰ هزار نفری خارج شده‌اند.

این در حالی است که در مرز دوغارون روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر وارد ایران شده و بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر خارج شده اند.

به گزارش ایسنا، به گفته لطیفی آمار گمرک، ترددهای قانونی از مبادی رسمی را پوشش می دهد و باید توجه داشت که این تردد در جریان بوده و ممکن است تعداد بیشتری در ادامه خارج شوند و این ورودی ها الزاما به معنی مهاجرت به ایران نیست.در عین حال که پیش از اتفاقات چند ماه اخیر در افغانستان، تردد در این مرزها چندان هم کمتر نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید