آخرین جلسه ستاد ملی کرونا در دولت روحانی

    کد خبر :831908
آخرین جلسه ستاد ملی کرونا در دولت روحانی

رییس‌جمهوری، تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را بر پایه اصول علمی و خرد جمعی ارزیابی کرد و گفت: هر هفته تصمیماتی که احساس می‌کردیم ضروری است اتخاذ می‌کردیم و مجموعا در این ۷۸ جلسه، ۵۷۳ مصوبه را تصویب کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: امروز هفتاد و هشتمین و آخرین جلسه ستاد ملی کرونا در دولت دوازدهم بود که مصادف با روز میلاد با سعادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) است. امیدواریم که از برکت روح بلند پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) مردم ما در مسیر صحت و سلامت قرار بگیرند و شر این ویروس به زودی از سر مردم و همه مردم جهان کوتاه شود.

رییس‌جمهوری ادامه داد: از آغاز کرونا در پایان سال ۹۸ که ستاد ملی کرونا شروع شد و هر هفته جلسات منظمی داشتیم و خدا توفیق داد در این جلسات مباحثی که قبلا در کمیته‌ها محل بحث و بررسی قرار گرفته بود مطرح و تصمیم گیری شود. این جلسه به جلسات برخط ستاد استانی یعنی همه استانداران و همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر خط متصل بود و این برخط بودن به ما در هماهنگی‌ها خیلی کمک می‌کرد.

روحانی افزود: اگر این اتصال نبود ایجاد هماهنگی در سراسر کشور ساده نبود اما چون بالاترین مرجع تصمیم گیر مقابله با کرونا ستاد ملی بود ضرورت داشت نکاتی که مورد نظر آنها بود مطرح می کردند و این اتصال و هماهنگی برای رسیدن به اهداف بسیار ما را یاری و کمک می‌کرد.

وی گفت: در هر هفته تصمیماتی که احساس می کردیم ضروری است اتخاذ می‌کردیم و مجموعا در این ۷۸ جلسه ۵۷۳ مصوبه را گذراندیم. این مصوبات همگی ابلاغ و اجرا شده است و اهتمام این بوده است. این جلسه جزو نهادسازی‌های نظام بود. نظام ما از آغاز درگیری با این ویروس احساس کرد که یک نهاد جدیدی را برای این که بتواند با این ویروس مبارزه کند نیاز دارد. این نهاد از طریق شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد. رهبر معظم انقلاب آن را تایید کردند.

رییس جمهوری اختیارات جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا را مساوی اختیارات شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد و یادآور شد: کمتر اتفاق می‌افتد که این گونه باشد البته مواردی را داشتیم مثلا در ماجرای عراق در ۲۰۰۳، شورای عالی امنیت ملی مصوباتی را در دبیرخانه تصویب کرد. این مورد جزو آن مواردی بود که در طول یکسال و نیم این جلسات تشکیل شد. در این جلسه نیروهای مسلح و قوای دیگر حضور داشتند. این جلسه قوه اجرایی و نیروهای مسلح و از طرف قوه قضاییه دادستان کل شرکت می‌کرد و از طرف مجلس شورای اسلامی نماینده آنها بود و از صدا و سیما در همه جلسات رییس صدا و سیما بود و این هماهنگی و همفکری که بین سه قوه و مقامات لشکری و کشوری بود تقریبا شبیه ترکیب خود شورای عالی امنیت ملی داشت.

روحانی یادآور شد: بسیار این نهادسازی درست و به موقع و دقیق و سریع انجام شد. کرونا در روز آخر بهمن سال ۹۸ وارد ایران شد و مصوبه شورای عالی امنیت ملی سوم اسفند بود و فوری تصمیمات اتخاذ شد. در کنار آن کمیته‌های مختلفی تشکیل شد. ۷۸ جلسه ستاد ملی دو همین تعداد جلسه هم با روسای کمیته‌ها داشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به شکل‌گیری دوگانه‌های مختلفی در طول شیوع کرونا در فضای کشور گفت: اولین دوگانه که از سوی خارج‌نشین‌ها مطرح شد و هرچند که تعدادشان زیاد نبود اما اصل آن دوگانه‌سازی خطرناک بود، دوگانه علم و دین بود که در گام اول رهبری با آن به مقابله پرداخت و بعد نیز تمامی مراجع تقلید و علمای طراز اول با این امر همراهی کردند، مگر یک سری افراد در سطوح پایین که حرف هایی می‌زدند اما در مجموع اصلأ اجازه شکل‌گیری این دوگانه‌سازی را ندادیم.

وی ادامه دادک در کشور تقریباً صدای واحدی در مقابله با کرونا وجود داشت تا ما بتوانیم با این ویروس خطرناک مبارزه و مقابله کنیم. خوشحالم که در طول این یک سال و نیم علاوه بر تخت‌هایی که در طول این هشت سال آماده شد و اساسا از لحاظ بیمارستان‌ها، تجهیزاتش، نیروی انسانی توانستیم کار بی‌نظیری انجام دهیم و من بر بی‌نظیر بودن آن تأکید دارم، باید بگویم امروز و در طول این یک سال و نیم توانستیم ۱۳ هزار تخت بیمارستانی را اضافه کنیم.

به گزارش ایرنا، روحانی افزود: آن قولی که ما به مردم برای واکسیناسیون سن‌های بالاتر و نیز مشاغل پرخطر داده بودیم امروز به طور کامل در حال اجرا است و حتی در برخی استان‌ها روند واکسیناسیون به پنجاه و چند ساله‌ها رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید