روحانی: یک قدم از قولی که برای واکسن داده بودیم، جلوتر هستیم

    کد خبر :831950
یک قدم از قولی که برای واکسن داده بودیم، جلوتر هستیم

رئیس جمهور گفت: از قولی که برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال تا پایان دولت داده بودیم، یک قدم جلوتر هستیم.

آقای حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا؛ با اشاره به اینکه قرار ما این بود تا پایان دولت ۶۵ ساله‌ها و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند واکسینه کنیم گفت: اکنون از ۶۵ به ۵۵ ساله‌ها رسیده است و در بعضی از استان‌ها ۵۰ سال به بالا واکسینه می‌شوند و در بعضی از جا‌ها مثل جزایر و عشایر ۱۸ سال به بالا واکسینه شدند.

رئیس جمهور افزود: بنابراین چیزی که ما قول داده ایم یک قدم جلوتر هستیم، ان شاءالله تا پایان دولت طی چند روز آینده قولی که داده ایم در زمینه واکسیناسیون هم افراد مسن و هم افرادی که پر ریسک بودند واکسیناسیون شان انجام گیرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: واکسیناسیون افرادی که پرخطر هستند اکنون شروع شده و کارکنان آموزش و پرورش، معلمان، اساتید دانشگاه و بخش حمل و نقل شروع شده است و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

آقای روحانی گفت: خوشحالم که در کنار واکسن خارجی که به وفور در اختیار ما قرار می‌گیرد، واکسن داخلی نیز به وفور به بازار می‌آید و در عرصه تزریق قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور افزود: می‌توانیم بگوییم در زمینه تخت‌های بیمارستانی، تخت‌های ویژه، اکسیژن ساز‌ها و تجهیزات دارو و امکانات و در کنار این‌ها واکسن؛ کار ما کار قابل قبولی است و ما تا امروز هیچ وقت مشکل کمبود تخت نداشته ایم.
رآقای روحانی ادامه داد: گرچه در پیک پنجم روز‌های سختی را می‌گذرانیم، امیدواریم این افتخار هم تا آخر کسب شود که بیماری بدون تخت، دارو و مراقب نماند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه انصافاً مدافعان سلامت فداکاری بسیار عظیم و بزرگی را در این مدت انجام دادند افزود: قبل از هر چیز از ملت ایران تشکر می‌کنم که با ما و توصیه‌های پزشکی و آنچه که وزارت بهداشت، قرارگاه و ستاد درخواست می‌کرد، همراهی و کمک می‌کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر مردم همراهی نمی‌کردند هیچ موفقیتی نداشتیم افزود: مردم هم کمک کردند هم در تولید حضور داشتند؛ ما صف خرید برای امکانات بهداشتی و مواد غذایی همانند برخی از کشور‌ها که هفته‌ها گرفتار بودند نداشتیم و این در سایه حضور فعال همه مردم و همه بخش ها، نهاد‌ها و مسئولان بود.

رئیس جمهور با تقدیر از همه اندیشمندان، دانشمندان، تولیدکنندگان، بخش بهداشت و درمان، نیرو‌های مسلح، صدا و سیما، در کمک برای مقابله با ویروس کرونا و اجرایی شدن تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ایستادگی مدافعان سلامت به عنوان یک نقطه بارز در تاریخ ما ثبت شده و خواهد شد، این‌ها در شرایط سخت یک سال و نیم آمدند پذیرای بیماران بودند و فداکاری و ایثار کردند.

آقای روحانی افزود: همبستگی همه نیروها، نهاد‌ها و مردم در این زمینه مقابله با این ویروس کمک کرد و همچنین مسئله واکسن خارجی و داخلی که به خوبی به آن دسترسی پیدا کردیم.

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند عامل اصلی حفاظت در برابر این بیماری اجرای دستورالعمل‌ها پیشگیری است، حتی اگر واکسن زده باشند باز هم باید اصول بهداشتی را مراعات کنند، تا زمانی که اکثریت قاطع جامع ما یعنی ۷۵ درصد جامعه واکسن گرفته باشند.

آقای روحانی افزود: چرا که ممکن است همه ما واکسن بزنیم، اما کشور‌های همسایه در حال رفت و آمد هستند واکسن نزده باشند و ویروس خطرناک‌تر از دلتا را وارد کشور کنند و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورند.

رئیس جمهور همچنین با تقدیر از کمک‌های مومنانه گفت: این کمک‌ها در مقاطع مختلف به بیمارانی که در خانه‌ها قرنطینه بودند و نیز افرادی که نیازمند بودند کمک کرد.

آقای روحانی افزود: دولت نیز از نظر اقتصادی و مالی در حد توان خود با دادن وام، موضوع مستجران، استمهال وام و هر جا که در توان دولت بود، کمک کرده است.

رئیس جمهور گفت: ما همچنین در دو مقطع بسته‌های ویژه‌ای را برای ۳۴ میلیون نفر به مدت ۴ ماه ادامه دادیم و به هر شخصی ۱۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت کردیم.

آقای روحانی افزود: دولت هم با کمک‌های خود توانست بخشی از آلام و مشکلات مردم را کم کند.

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند آنچه که ما در توان داشتیم برای مقابله با کرونا انجام دادیم و مسئولین و مردم در کنار یکدیگر توانسته اند در برابر این بیماری به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

به گزارش صدا وسیما، رئیس جمهور افزود: ان شاءالله همین روند در دولت سیزدهم هم ادامه پیدا کند و آن‌ها نیز تلاش خواهند کرد و این ستاد نیز تعطیل نخواهد شد و به فعالیت خود ادامه خواهد داد و تا امروز ۷۸ جلسه در دولت دوازدهم برگزار شد و جلسه بعدی در دولت سیزدهم خواهد بود و کار خود را ادامه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید