سخنگوی آتش‌نشانی تهران خبر داد:

آتش سوزی در ساختمان مسکونی/ نجات ۲۰ نفر از میان دود و آتش

    کد خبر :118243

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: آتش‌نشانان ۲۰ نفر از ساکنان را که در میان دود و آتش محبوس شده بودند، نجات دادند.

به گزارش برنا، سیدجلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر (عج) درباره جزئیات حادثه اظهار کرد: ساعت 5:06 صبح امروز آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر (عج)، خیابان حیدری جنوبی به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان 6 طبقه، 12 واحدی بود، در طبقه همکف (پارکینگ) 6 دستگاه خودرو وجود داشت که سه دستگاه خودرو شامل یک 206، یک جک شاسی‌بلند و یک سانتافه دچار حریق شده و کاملاً شعله‌ور بود.

او تصریح کرد: آتش به سرعت در حال سرایت به خودروهای دیگر در همان طبقه و خودروهای موجود در طبقه منفی یک بود، دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فراگرفته و تقریبا تمامی ساکنان ساختمان در وضعیت ناایمن به وجود آمده داخل ساختمان محبوس شده بودند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش مشغول نجات افراد شدند و در اولین اقدام از طریق نردبان هیدرولیکی، هشت نفر را در چند مرحله از سطح پنجره‌ها به سلامت به سطح زمین انتقال دادند.

ملکی افزود: همزمان گروه‌های دیگر با دستگاه‌‌های تنفسی وارد ساختمان شده و افراد محبوس شده را به سطح پشت‌بام و فضای باز انتقال دادند، در نهایت آتش خاموش، از سرایت آن به سایر خودروها و قسمتهای دیگر ساختمان جلوگیری شد، همچنین 12 نفر از کسانی که در سطح پشت‌بام حضور داشتند به سلامت از ساختمان خارج شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در مجموع در این عملیات 20 نفر (13 مرد و 7 زن) توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند، خوشبختانه در این حادثه مصدوم نداشتیم و عملیات در ساعت 6:32 به پایان رسید.

ملکی متذکر شد: نکته قابل توجه این است که این ساختمان دارای سیستم اعلام و اطفای حریق بود اما به دلیل نامشخصی این سیستم از سرویس خارج شده بود، قطعاً اگر این سیستم فعال و به کار بود، آتش‌سوزی به این حد گسترده نمی‌شد و در همان لحظات اولیه در محل اطفا می‌شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید