آتش‌سوزی اراضی جنگلی جمهوری آذربایجان در مرز آستارا ادامه دارد

    کد خبر :777305

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: آتش‌سوزی اراضی جنگلی جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی حیران همچنان ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت برای جلوگیری از سرایت شعله‌ها به محدوده‌های جنگلی آستارا در حال آماده‌باش هستند.

محمد جعفر گل محمدی روز جمعه به ایرنا اظهار کرد: شب گذشته آتش سوزی اراضی جنگلی جمهوری آذربایجان به این سوی مرز سرایت کرده بود و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از بوته زارها و توده های جنگلی محدوده بهارستان آستارا را طعمه حریق کرد و بامداد امروز آتش با تلاش نیروهای یگان حفاظت و عوامل امدادی و اهالی محل مهار شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا ادامه داد: شب گذشته مواردی از آتش سوزی جزئی در دهستان ویرمونی و شهرک عباس آباد این شهرستان نیز گزارش شده بود و به سرعت مهار و از سرایت شعله ها به اراضی مجاور جلوگیری شد.

بخشدار لوندویل آستارا نیز گفت: شامگاه روز گذشته (پنجشنبه) ۱.۵ هکتار از اراضی جنگلی منطقه چلوند این بخش با پوشش درختان سرخس دچار حریق شد که پنج هزار متر مربع آن جزو اراضی جنگلی و ملی و بقیه مربوط به اشخاص بود.

توحید کرم زاده افزود: در این حادثه ۶ اصله درخت انجیلی، خرمندی، لیلکی، آلوچه و گردو بصورت سطحی آسیب دیدند و آتش با مشارکت بخشداری، دهیاری چلوند و عوامل اداره منابع طبیعی بخش لوندویل مهار شد.

آستارا با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و حدود ۱۵ کیلومتر مرز دریایی دارد و آتش سوزی اراضی جنگلی کشور همسایه از دو روز قبل آغاز شده و به گفته سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا جهت وزش باد به سوی اراضی جمهوری آذربایجان است.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه های بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد و سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد گرم در برخی نواحی گیلان در هفته جاری هشدار داده و فرمانداری آستارا نیز مسئولان امر را به آمادگی لازم برای مهار و مدیریت مشکلات فراخوانده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید