آتش‌سوزی ۳۰ مغازه در بازار تهران

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۹:۴۶
    کد خبر :1015022
آتش‌سوزی بازار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی حدود ۳۰ باب مغازه در بازار تهران خبر داد.

سید جلال ملکی، در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در بازار تهران در ساعت ۲:۰۱ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان هفت ایستگاه را به همراه تانکرهای آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و … به محل حادثه واقع در بازار آهنگران اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: محل حادثه یک پاساژ سه طبقه با بیش از ۲۵۰ باب واحد صنفی و انبار به مساحت‌های مختلف بود. کانون حریق در زیرزمین این پاساژ قرار داشت و جمعا در حدود ۳۰ باب مغازه و انبار دچار حریق شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدهای واقع در این پاساژ بود، اظهارکرد: آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای اطفاء حریق در این پاساژ را آغاز کرده و در گام نخست با اقدامات خود موفق شدند تا از گسترش آتش و سرایت شعله‌ها به واحدهای دیگر جلوگیری کنند.

ملکی ادامه داد: با توجه به اینکه حریق در زیرزمین این پاساژ رخ داده بود، عملیات آتش‌نشانان با دشواری‌هایی همراه بود با این وجود آتش‌نشانان در حرارت بالا و دود زیاد موفق به اطفاء کامل حریق شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ مغازه و انبار از ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد در آتش سوختند، گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری و تخلیه دود هستند و پس از پایان ماموریت تیم کارشناسی بررسی خود برای یافتن علت حادثه را آغاز خواهد کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدومیت و فوتی نداشت، گفت: اما خسارات مالی زیادی درپی این حادثه برجا ماند.

وی با انتقاد از وضعیت ایمنی در بازار تهران نیز گفت: بازار تهران همواره دارای مشکلات ایمنی بوده و بارها نیز در مورد هشدار و تذکر داده شده است. لازم است که همه افراد مرتبط با بازار و دستگاه‌ها در این خصوص وارد عمل شده در این خصوص به فکر راهکار باشند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید