آب پاکی طهرانچی رو دست اساتید دانشگاه آزاد/ حقوق ها اضافه که نمی شود هیچ؛ کم هم می شود

    کد خبر :812841

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مدت ها بود که به واسطه افزایش هزینه ها و تورم لجام گسیخته ای که جامعه را در بر گرفته است، از مسئولان ارشد این دانشگاه درخواست افزایش حقوق و مزایای خود را داشتند؛ مطالبه ای که تفسیر متفاوت هیأت رئیسه دانشگاه از آن به اجرای ناقصش منجر شد و حالا حقوق بسیاری از اساتید کاهش نیز یافته است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- گویا قرار نیست حواشی دست سر دانشگاه آزاد اسلامی بر دارد و این مجموعه بزرگ علمی کشور در یک روند منطقی به رشد و توسعه علم در کشور کمک کند؛ مسئله ای که یک بار به واسطه حقوق زیاد مدیران مراکز پیش می آید و یک بار به واسطه اجرای قوانینی که به نظر می رسد چندان عادلانه نباشند.

از جمله تازه ترین حواشی پیش آمده در دانشگاه آزاد که اتفاقاً به اعتراض میدانی نیز بدل شد، می توان به اعتراض جمع کثیری از اساتید و اعضای هیأت علمی این دانشگاه اشاره کرد که به اجرای بخش نامه ای موسوم به بخشنامه الف-ب معترض هستند.

بخش نامه ای که گویا قرار است اساتید این دانشگاه را در دسته بندی های متفاوتی قرار دهد و بر اساس همین دسته بندی گروه دوم از بسیاری از مزایا و حقوق مکفی محروم خواهند شد.

یکی از اساتید این دانشگاه در رابطه با جزئیات بخشنامه الف – ب به خبرنگار ما گفت: مدت ها بود که اساتید دانشگاه آزاد به واسطه حقوق و مزایای کم نسبت به دانشگاه های دیگر معترض بودند و از هیأت رئیسه دانشگاه خواستار افزایش حقوق خود بودند.

وی افزود: در حالی که به واسطه تورم و نیز روند طبیعی افزایش سالانه حقوق ها انتظار این بود که حقوق اساتید دانشگاه افزایش یابد اما در کمال ناباوری دیدیم که مدیریت دانشگاه با تصویب بخشنامه ای تصمیم گرفت تا اساتید دانشگاه را بر اساس میزان فعالیت علمی و آورده ای که برای دانشگاه دارند به دو گروه الف و ب تقسیم کند.

این استاد دانشگاه آزاد در ادامه گفت: الف ب به این معنا که اساتیدی که مقالات، کتب، فعالیت علمی، پایان نامه و طرح و پروژه بیشتری دارند و نیز در هفته چند روز به صورت مرتب در دانشگاه حاضر می شوند در گروه الف قرار می گیرند و حقوق آنها افزایش می یاد و از آنسو اساتیدی که از استانداردهای تعریف شده پایین تر هستند در گروه دوم قرار می گیرند و حقوق و مزایای آنها افزایش که نمی یابد، کم هم خواهد شد!

این منبع آگاه افزود: هیأت رئیسه دانشگاه در جریان اجرایی کردن بخشنامه فوق به این مهم توجه نکرده است که بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد به ویژه در شهرستان ها اساساً ظرفیت جذب طرح و پروژه و پایان نامه ( دانشجوی ارشد و دکتری) زیاد و… را ندارند و به همین دلیل اساتید این واحدها علی رغم شایستگی در گروه ب قرار می گیرند.

وی افزود: البته دانشگاه برای گروه ب امتیازهایی مثل کاهش الزام به حضور با هدف یافتن شغل دیگر و… را نیز اجرایی کرده است ولی این موضوع چه بسا اساتید را از فضای علمی و تحقیق و پژوهش دور خواهد کرد و به توانمندی های آنها آسیب خواهد زد.

مستند به آنچه اشاره شد مدیران دانشگاه آزاد در اقدامی تازه شرایطی را برای اساتید این دانشگاه پیش آورده اند که اکثر آنها را با شدت بیشتری نسبت به گذشته درگیر معیشت و مشکلات مالی خواهد کرد.

واقعیتی که این روزها به اعتراض و تجمعات میدانی نیز بدل شده و فضای نگران کننده ای را در مورد آینده علمی این دانشگاه به وجود آورده است؛ اعتراضاتی که در آن اساتید دانشگاه حضور یافته اند و به شعار نه به اجرای بخشنامه الف- ب خواستار عزل طهرانچی و همسان سازی حقوق اساتید شده اند.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. فرهنگ موسوی گفت:

    کاش به افزایش حقوق ۳۰۰ درصدی طهرانچی و یارانش نیز اشاره میکردید به هیات علمی ها میگویند بودجه نیست ولی بیشتر از ۴۵۰ یار اتوبوسی آورده اند که حقوق های چند ده میلیونی به آنها میدهند

  2. Alireza Mahini گفت:

    با سلام، متاسفانه توصیف شرایط الف و ب ذه درستی مطرح نشده است. طرح الف الزاما برای اساتیدی که دستاوردهای علمی بیشتری دارند اجرا نمی گردد. در این طرح بیان شده چنانچه می خواهید الف باشید باید ۴۰ ساعت در هفته حضور داشته باشید، راهنمایی، مشاوره و داوری پایان نامه تحصیلات تکمیلی را رایگان انجام دهید. در بخش های اداری دانشگاه مانند یک کارمند ( کارشناس دوایر مختلف) کار کنید و …… عده ای را هم بالاجبار به گروه ب منتقل نموده اند که دلایل غیر قابل توجیهی برای اینکار وجود دارد. جالب است بدانید استاد گروه ب حقوقش گاها به زیر دو میلیون تومان هم تنزل پیدا خواهد کرد.

  3. Sara گفت:

    ممنون از شما

  4. حسینی گفت:

    به من که هیات علمی با ۲۰ سال سابقه هستم گفته اند هفته ای دو روز بیا و مسوول نصب بنر های فرهنگی و چاپ آنها باش. با دکتری فیزیک !!! هدف فقط تحقیر است تا خودمان دانشگاه را رها کنیم

دیدگاهتان را بنویسید