ضرورت انتخاب صحیح انواع گیربکس SEW

    کد خبر :968048

یکی از برندهایی که در تولید محصول شناخته‌شده، برند SEW است؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم پس از تعریف گیربکس صنعتی و معرفی اجزای تشکیل‌دهنده، انواع این دستگاه و عوامل موثر بر آن، محتوایی را به‌عنوان راهنمای خرید گیربکس SEW ارائه دهیم. پس اگر شما هم متقاضی این محصولات هستید، تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

ضرورت انتخاب صحیح انواع گیربکس SEW

الکتروموتور (موتور الکتریکی)، دینام و… نام‌هایی هستند که پس از صحبت از تجهیزات صنعتی در ذهن ما شکل می‌گیرند؛ یکی از همین تجهیزات که کاربرد فراوانی در صنعت دارد، گیربکس صنعتی است. این وسیله که وظیفه انتقال توان مکانیکی مولد نیرو به دستگاه دیگر را دارد، با توجه به میزان گشتاور دسته‌بندی می‌شود.

یکی از برندهایی که در تولید محصول شناخته‌شده، برند SEW است؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم پس از تعریف گیربکس صنعتی و معرفی اجزای تشکیل‌دهنده، انواع این دستگاه و عوامل موثر بر آن، محتوایی را به‌عنوان راهنمای خرید گیربکس SEW ارائه دهیم. پس اگر شما هم متقاضی این محصولات هستید، تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

گیربکس صنعتی چیست؟

ماشینی که توان مکانیکی را از یک منبع مولد توان به یک مصرف‌کننده انتقال داده و گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف‌کننده را تامین می‌کند، گیربکس صنعتی نام دارد. در واقع این ماشین، واسطه‌ای بین منبع توان و مصرف‌کننده است که عامل برقراری انعطاف‌پذیری میان آن دو می‌شود.

به دلیل نیاز به هماهنگ‌بودن گشتاور منبع تولید توان و مصرف‌کننده، ماشینی در این میان لازم است تا به‌عنوان یک واسطه این هماهنگی را فراهم آورد؛ این هماهنگی که بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد، توسط تجهیزی صورت می‌گیرد که گیربکس صنعتی نام دارد.

تامین توان مورد نیاز گیربکس برای انتقال به مصرف‌کننده، معمولا از طریق اکتروموتورها، موتورهای دیزل، موتورهای بنزینی، موتورهای گازسوز، توربین‌های بخار، توربین‌های گازی، توربین‌های آبی و… انجام می‌شود. گفتنی است، منابع تولید توانی که انرژی خود را از خورشید تامین می‌کنند نیز می‌توانند منبع تامین توان گیربکس‌ها باشند.

اجزای تشکیل‌دهنده گیربکس صنعتی

گیربکس‌های صنعتی اجزای مختلفی دارند، که 6 مورد از آن‌ها بیان می‌کنیم:

1.چرخ‌دهنده‌ها: اصلی‌ترین جزء گیربکس بوده و بسته به نوع گیربکس، شکل و جنس متفاوتی دارد.

2.پوسته گیربکس: جزئی است که دنده‌ها درون آن قرار می‌گیرند و جنس آن عموما از چدن است.

3.شافت‌های ورودی و خروجی: این شافت‌ها که از جنس فولاد هستند، می‌توانند به صورت سوراخ (Hollow) یا شافت (Solid) باشند.

4.یاتاقان (Bearing): جزئی از گیربکس است که وظیفه تحمل بارهای شعاعی و محوری شافت‌ها را برعهده دارد.

5.نشت‌بند (Seal): این قسمت که با عنوان کاسه نمد هم شناخته می‌شود، برای نگهداری از روغن داخل پوسته و حفاظت بیرینگ‌ها از عوامل خارجی مثل گرد و غبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6.درپوش کنترل روغن و بازبینی کاسه نمد

انواع گیربکس صنعتی

گیربکس‌های صنعتی به‌طور کلی در دو دسته «گیربکس‌های کاهنده» و «گیربکس‌های افزاینده» تولید می‌شوند؛ توضیحات این دو دسته، به شرح زیر است:

دسته اول (کاهنده) به گیربکسی گفته می‌شود که بین محرک و متحرک قرار می‌گیرد و میزان دور مورد نیاز را تامین می‌کند. این دسته گیربکس‌ها که در تیپ‌های مختلفی تولید می شوند، سرعت کاهش و گیربکس افزایش می‌یابد.

دسته دوم (افزاینده) که بیشتر در صنایع بالادستی وپالایشگاهی نیازمند گیربکس دور بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، با افزایش دور گشتاور کاهش می‌یابد.

در کنار موارد بالا، گیربکس صنعتی دارای دسته‌بندی متنوعی است که گیربکس حلزونی (Worm Gearbox)، شافت مستقیم (Helical Gearbox)، آویز، کرانویل پینیون (Crown Wheel Pinion Gearbox) و گیربکس‌های ترکیبی و خورشیدی از این دسته هستند. توضیحات مربوط به این موارد را در بخش راهنمایی خرید گیربکس SEW بیان خواهیم کرد.

گیربکس صنعتی SEW

برند SEW آلمان با بیش از 80 سال سابقه و شعبه‌ها و کارخانه‌های متعدد در 48 کشور دنیا، یکی از مشهورترین برندهای سازنده گیربکس بوده که به کیفیت خوب، استحکام و دوام بالای محصولات خود شناخته می‌شود.

کارخانه‌های SEW در کشورهای مختلف جهان، از بهترین کارشناسان و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز جهان استفاده کرده تا کیفیت محصولات تولیدی را تضمین کنند. کیفیت بالا و راندمان کاری چشم‌گیر در گیربکس‌ها، میزان خرید گیر بکس SEW را در سراسر جهان بالا برده و این برند را در لیست بهترین‌های دنیا قرار داده‌ است.

انواع گیربکس SEW

بالاتر انواع مختلف گیربکس‌های صنعتی را نام بردیم؛ اکنون قصد داریم توضیح بیشتری درباره آن‌ها ارائه دهیم. اگر قصد خرید گیربکس SEW را دارید، بهتر است که ویژگی مدل‌های مختلف این محصولات را بهتر بشناسید.

گیربکس حلزونی SEW

گیربکس حلزونی SEW که با عنوان مکعبی نیز شناخته شده و به سری S معروف است، دارای خروجی ۹۰ درجه بوده و به ازای کاهش دور، گشتاور خروجی را تامین می‌کند. این نوع گیربکس‌ها که دارای قابلیت راه‌اندازی و حرکت نرم هستند، با طراحی منحصربه‌فرد به فاکتورهای بی‌صدا بودن و برگشت ناپذیری خود شناخته می‌شوند.

گیربکس آویز SEW

گیربکس آویز SEW یا شافت موازی که به گیربکس جرثقیل سقفی نیز معروف است، دارای نسبت تبدیل خوبی در کمترین فضای ممکن بوده و به دلیل وجود دو یاتاقان روی محور خروجی، قابلیت تحمل بارهای محوری و شعاعی را دارد.

گیربکس کرانویل پینیون SEW

گیربکس کرانویل پینیون SEW، جزو کاربردی‌ترین گیربکس‌ها‌ در سیستم‌های انتقال قدرت است. این محصولات که به شافت بغل نیز معروف هستند، برای انتقال قدرت یا تقسیم قدرت یک نیروی محرکه دورانی از سوی یک زاویه از پیش تعیین‌شده، در محیط‌های صنعتی به‌طور گسترده‌ای کاربرد دارند.

گیربکس هلیکال SEW

گیربکس هلیکال SEW که به دلیل نوع طراحی در چرخ‌دنده به نام شافت مستقیم نیز شناخته می‌شود، به دلیل طراحی ویژه چرخ‌دهنده‌های خود تنش و فشار بالاتری را نسبت به چرخ‌دنده‌های معمولی تحمل می‌کند. در گیربکس هلیکال، چرخ‌دنده‌ها بسیار نرم و کم‌صدا هستند؛ همچنین مورب بودن و درگیری بیش از یک دنده در این محصولات، میزان استهلاک آن را به کمتر حد خود رسانده‌ است.

گیربکس خورشیدی SEW

گیربکس خورشیدی SEW یا گیربکس سیاره‌ای، تحمل گشتاور خروجی بالایی دارد و با ابعادی کوچکتر نسبت به سایر انواع گیربکس‌ها عرضه می‌شود. می‌توان گفت که این گیربکس در تمامی صنایع، به‌ویژه در صنایع سنگین، فوق‌العاده پرکاربرد است.

خرید گیربکس SEW

با توجه به تنوع بسیار بالای گیربکس‌های صنعتی، نمایندگی رسمی فروش می‌تواند انتخاب مناسبی در خرید این محصول باشد. اگر قصد خرید گیربکس SEW یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گیربکس حلزونی SEW، گیربکس آویز SEW و… را دارید، می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی گیربکس اس‌ای‌دبلیو (Iran SEW) مراجعه کنید. ایران SEW نمایندگی فروش گیربکس‌های SEW آلمان است و انواع گیربکس و الکترو گیربکس صنعتی را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به شما عرضه می‌کند.

کلام آخر

گیربکس صنعتی ماشینی است که توان مکانیکی را از یک منبع مولد توان به یک مصرف‌کننده انتقال داده و گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف‌کننده را تامین می‌کند. گیربکس حلزونی، آویز، کرانویل پینیون، هلیکال، خورشیدی و… انواع این محصول بوده و برند SEW آلمان یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان آن است.

جهت خرید گیربکس SEW یا کسب اطلاعات در رابطه با گیربکس حلزونی SEW، گیربکس آویز SEW و سایر محصولات این برند، می‌توانید از خدمات نمایندگی فروش این برند، یعنی ایران SEW بهره‌مند شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید