شناسایی عفونت‌ ادراری با گوشی

    کد خبر :671141

شناسایی عفونت‌های ادراری در حال حاضر مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد است، اما از این پس انجام این کار به سرعت با استفاده از گوشی هوشمند ممکن است.

 

محققان برای اولین بار یک ابزار مبتنی بر گوشی تولید کرده‌اند که با بررسی نمونه ادرار در ظرف کمتر از ۲۵ دقیقه می‌تواند وجود عفونت در آن را مشخص کند.

 

ابزار یادشده که توسط پژوهشگران انگلیسی تولید شده، مبتنی بر استفاده از یک رشته نوار پلاستیکی است که در آن مجاری باریکی که مجهز به آنتی بادی‌های مختلف هستند تعبیه شده‌اند و کار آنها شناسایی عفونت‌های ادراری انسان است.

 

وقتی یک قطره ادرار بر روی این رشته نوار قرار بگیرد، آنتی بادی‌ها باکتری‌های خطرناکی مانند E.coli را در آنها شناسایی می‌کنند. سپس یک آنزیم خاص به باکتری‌های عفونی اضافه می‌شود که نتیجه آن تغییر رنگ رشته نوار به سبز درخشان است. تشخیص این تغییر رنگ با چسباندن نوار پلاستیکی در برابر دوربین گوشی و عکس گرفتن از آنها و سپس انتقال عکس برای تجزیه و تحلیل به یک اپلیکیشن خاص صورت می‌گیرد.

 

E. coli متداول‌ترین باکتری موجود در ادرار است که ۸۰ درصد از عفونت‌های ادراری حاصل وجود آن است. محققان امیدوارند در آینده از این روش برای شناسایی طیف گسترده‌ای از باکتری‌های خطرناک موجود در ادرار استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید