سامانه رسمی برای ثبت شرکت و برند بصورت آنلاین

    کد خبر :900794

برای ثبت شرکت و ثبت برند تجاری در ایران، راه و روش های بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به پیشرفت اینترنت و افزایش ظرفیت های بستر اینترنتی، درخواست ثبت شرکت آنلاین و ثبت برند اینترنتی بسیار افزایش یافته است. افرادی که قصد تاسیس شرکت خود در ایران یا هر کشور مد نظر را به همراه برند تجاری دارند، باید از یک سری اصول اولیه و مبانی در ارتباط با این حوزه آشنا باشند که در این بخش به صورت خلاصه به آنها اشاره می کنیم. بررسی سامانه رسمی ثبت شرکت و برند نیز موضوع مورد بحث ما می باشد که به مشخصات و قابلیت های یک سامانه ایمن و مطمئن برای پیگیری امور حقوقی خواهیم پرداخت.

سامانه ثبت شرکت و ثبت برند چیست؟

گسترش و رشد سامانه های اینترنتی نظیر سامانه ثبت شرکت، با هدف افزایش سرعت و پیشرفت کار های حقوقی و اداری، انجام گرفته است. منظور از این سامانه ها فراهم آوردن بستری در محیط اینترنت است که با استفاده از آنها بتوانید مراحل حقوقی و اداری برای ثبت شرکتها و برند های تجاری را بصورت آنلاین پیگیری نمایید. با تشکیل این سامانه ها نیازی به مراجعه حضوری و سر و کار داشتن با ادارات مختلف نخواهید داشت و اعضای مربوطه، کلیه امور را برای شما انجام می دهند. البته امکان مراجعه حضوری و پیگیری نیز در این سامانه ها فراهم است و مراجعه به آدرس موسسات حقوقی می توانید از نزدیک پیگیر مراحل ثبت برند و شرکت خود باشید.

ثبت شرکت و برند بصورت آنلاین

سامانه ثبت شرکتها ( https://irsherkat.ssaa.ir) و مرکز مالکیت معنوی، دو ارگان اصلی برای ثبت شرکت و برند می باشند که افراد می توانند از این طریق بصورت آنلاین و اینترنتی مراحل خود را پیگیری کنند. در کنار این دو سامانه، موسسات حقوقی مختلفی نظیر آگاه ثبت، اقدام به طراحی سامانه های هوشمند و پر سرعت برای پیگیری اموری نظیر: استعلام شرکتهای ثبت شده، استعلام برند های ثبت شده، ثبت انواع شرکتها، ثبت برند و لوگو و کلیه امور مشخص در این حوزه، کرده اند. با مراجعه به این لینک در  سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت می توانید ثبت شرکت و برند خود را به این سامانه واگذار کنید.

معرفی انواع شرکتهای تجاری

شرکت هایی که با اهداف اقتصادی و تجاری قصد فعالیت در کشور های مختلف دنیا را دارند، در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. پیش از پیگیری ثبت شرکت بهتر است تا با انواع آنها آشنا شده و مناسب ترین گزینه را برای شروع انتخاب کنید. این شرکتها بصورت خلاصه به موارد زیر طبقه بندی می شوند:

1.شرکت سهامی خاص و عام

2.شرکت با مسئولیت محدود

3.شرکت تضامن

4.شرکتهای تعاونی

5.شرکت مختلط غیر سهامی و سهامی

6.شرکتهای نسبی

معرفی ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

دو مورد از مهم ترین شرکتهایی که بیشتر در داخل و خارج از ایران به ثبت می رسد، ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود می باشد.

شرکت سهامی خاص

این نوع شرکت در قالب فعالیت های تجاری و اقتصادی در انواع حوزه های مختلف مثل: صنایع برق، تکنولوژی و کامپیوتر، ساخت و ساز و معماری، نفت، آب  و … می تواند فعالیت کند. شرکتهایی تحت عنوان سهامی خاص، میزان سرمایه ای که بین شرکا جمع می شود را به سهام تبدیل کرده و هر فرد بر اساس میزان سرمایه خود، بخشی از سهام شرکت را در اختیار می گیرد. برای ثبت این نوع شرکتها نیاز به تهیه مدارک زیر می باشد.

♦ کارت ملی و شناسنامه کلیه افراد شرکت

♦ اساس نامه و اظهار نامه

♦ تهیه و تنظیم اقرار نامه بازرسین

♦ گواهی بانکی برای پرداخت 35درصد از سرمایه اولیه

♦ اقرار نامه

♦ تهیه مجوز های لازم

حداقل تعداد افراد لازم برای تاسیس این نوع شرکتها نیز 3 نفر می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود بصورت آنلاین و اینترنتی نیز نوع دیگری از محبوب ترین روش ها می باشد. این نوع شرکتها را با سرمایه های اولیه کم می توان تاسیس کرد. در شرکتهای مسئولیت محدود نیاز به حضور 2 فرد برای شراکت می باشد و مسئولیت افراد بر اساس میزان سرمایه شان می باشد. افراد بر اساس میزان سرمایه حق مشارکت در رای گیری داشته و تقسیم سود نیز بر همین اساس تعیین می شود. ارائه کارت ملی، شناسنامه اعضا، اساس نامه، شرکت نامه، صورت جلسه و تقاضانامه شرکت از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکتهای تجاری در ایران می باشد.

ثبت برند آنلاین

معمولا افرادی که شرکتهای تجاری خود را بطور قانونی و رسمی ثبت می کنند، اقدام به ثبت برند برای حفظ حق و حقوق کالا و خدمات خود، به همراه اهداف تجاری و بازرگانی نیز می کنند. ثبت برند بصورت آنلاین و اینترنتی نیز امکان پذیر است و برای این کار می توانید به سامانه ثبت برند آگاه ثبت مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان، یک برند یا لوگوی شخصی و شرکتی داشته باشید. برند های تجاری نیز معمولا به صورت شخصی یا شرکتی به ثبت می رسند که برای اینکار نیاز به آشنایی از قوانین وضع شده می باشد.

مدارک ثبت برند

برای ثبت برند های تجاری باید مدارک خاصی را تهیه کرد تا بصورت رسمی و قانونی، یک علامت تجاری خاص را برای کسب و کار خود در اختیار داشته باشید. این مدارک به دو بخش برای افراد حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند که البته تفاوت چندانی با هم ندارند.

♦ عکس و تصویر از شناسنامه و کارت ملی

♦ تهیه تصویر از چندین زاویه برای برند های دو تا سه بعدی

♦ عکس برند در ابعاد 6*6

♦ تهیه گواهینامه امضا از دفترخانه

♦ کارت بازرگانی برای برند های بین المللی لازم است

♦ ارائه مجوز های لازم

هزینه ثبت شرکت و ثبت برند

بصورت کلی برای انجام امور حقوقی بصورت آنلاین یا حضوری، هزینه هایی نیاز به پرداخت می باشد. هزینه ثبت شرکت و ثبت برند های تجاری بستگی به سامانه ای که شما اقدام به پیگیری امور توسط آن می کنید، خواهد داشت. حال اینکه هزینه ها در ازای چه مواردی است را می توان به : نوع شرکت، شهر یا کشور مورد نظر، هزینه دفاتر شرکت، تهیه مدارک و جواز های مورد نیاز، حقیقی یا حقوقی بودن، هزینه حق الثبت و وکالت، انتشار آگهی در روزنامه رسمی و مواردی این چنین اشاره کرد. سامانه های اینترنتی و آنلاین برای ثبت شرکت یا برند نظیر موسسه حقوقی آگاه ثبت، تعرفه های اقتصادی و ارزان قیمتی برای این کار در نظر گرفته است.

جمع بندی

سامانه رسمی ثبت شرکت و ثبت برند، باعث می شود کلیه امور لازم برای تاسیس شرکتهای تجاری در ایران یا خارج از کشور را بصورت اینترنتی و آنلاین پیگیری کنید و بازدهی کار شما افزایش پیدا کند. با مراجعه به این سامانه ها نظیر : آگاه ثبت، می توانید در زمان صرفه جویی کرده و تنها با چندین کلیک، منتظر ثبت شرکت و برند خود بمانید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید