سئو تضمینی (بررسی ادعای شرکت های سئو)

    کد خبر :942410

به تکنیک هایی که به سایت شما کمک می کند تا رتبه مناسبی را در موتورهای جستجو بگیرد، سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود. اما سئو تضمینی چیست؟

این روزها همه ما در مورد افزایش رتبه سایت در یک ماه، قرار گرفتن قطعی سایت در صفحه اول گوگل و یا سئو تضمینی را شنیده ایم. قطعا این جملات بسیار وسوسه انگیز بوده و همه ما دوست داریم که آنها را باور کنیم. اما این جملات دقیقا مانند این است که به شما بگویند در کمتر از 4 روز بدون ورزش و رژیم، لاغر شوید.

این وعده چقدر دور از ذهن است؟ سئو تضمینی در مدت زمان کوتاه نیز به همین اندازه غیر قابل باور و انجام است. اما در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که چرا سئو تضمینی یک جمله پر زرق و برق تبلیغاتی است؟

سئو تضمینی چیست؟

به طور کلی به تکنیک هایی که به سایت شما کمک می کند تا رتبه مناسبی را در موتورهای جستجو بگیرد، سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود. اما سئو تضمینی چیست؟ آیا واقعا میتوان برای سئو یک سایت تضمین داد؟

سئو تضمینی بیشتر عبارتی تبلیغاتی با بار سنگین است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها دوست دارند آن را باور کنند؛ زمانی که قول سئو تضمینی به شما می دهند، درست مثل این است که به شما بگویند در یک مسابقه موتورسواری بدون خط پایان، شما حتما قهرمان خواهید شد.

این در حالی است که مسابقه هیچ پایانی نداشته و تضمینی برای اول شدن شما وجود ندارد؛ سئو و بهینه سازی سایت نیز اقدامی است که هیچگاه نباید متوقف شود. چرا که همواره وب سایت های جدیدی روی کار آمده و دائما الگوریتم های موتورهای جستجو تغییر می کند. در نتیجه شما مجبور هستید برای عقب نماندن از آنها، سئو سایت را دائما پیش ببرید.

چرا سئو تضمینی حقیقت ندارد؟

شرکت های زیادی به شما قول سئو تضمینی می دهند؛ اما این نکته را باید بدانید که الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و پیشرفت بوده و هیچ سئو کاری دقیقا نمی داند که الگوریتم بعدی چطور عمل می کند و در نهایت چه تاثیری روی سایت ها خواهد گذاشت. در نتیجه چطور می توان در مورد کاری که وابسته به الگوریتم های پویای گوگل است، تضمین داد؟

البته اگر سئو را تنها استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و لینک سازی های غیر اصولی بدانیم، بله می توان تضمین داد. اما باید بدانید که استفاده از این تکنیک ها، در مدت زمان کوتاه می تواند آسیب جدی به سایتتان وارد کند.

اما چرا بسیاری از شرکت ها قول سئو تضمینی می دهند؟

بسیاری از مشتریان، این توقع را دارند که در ازای هزینه ای که پرداخت می کنند، یک تضمین محکم و قوی از سئو کار دریافت کنند. همین مسئله سبب شده است تا بسیاری از شرکت ها برای جلب اعتماد و رضایت کارفرما، این قول را بدهند. اما در واقعیت هیچ گونه تضمینی در سئو نمی توان داد؛ فرد سئوکار تنها می تواند تضمین کیفیت و سلامت اصولی که روی سایت اجرا می کند را به شما بدهد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا سئو تضمینی یه وعده قطعی نیست:

هشدار گوگل در مورد سئو تضمینی

اولین دلیلی که ثابت می کند سئو تضمینی تنها یک دروغ شیرین است، هشدار گوگل در این باره است. گوگل با هیچ شرکت سئوکاری فعالیت نمی کند؛ از طرفی گوگل اعلام کرده است که هیچ شرکت یا وب سایتی، نمی تواند رسیدن به رتبه یک گوگل را برای شما تضمین کند. بنابراین اگر یک شرکت قول سئو تضمینی به شما داد، باید بدانید که هدفش جلب اعتماد شما بوده و باید به سراغ یک شرکت دیگر بروید.

سئو تضمینی سایت یک دروغ شیرین است!

قطعا وعده سئو تضمینی شیرین و وسوسه برانگیز است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که شرکت های زیادی ممکن است این وعده را به شما بدهند. اما در نهایت سایت شما برای یک سری از کلمات کلیدی که سرچ بالایی نداشته و در واقع ورودی زیادی برای شما نخواهد داشت، سئو می کنند. در نتیجه آنها برای اینکه به شما ثابت کننده به قولشان عمل کرده اند، سایت شما را به اشتباه سئو می کنند.

در سئو رتبه اول هدف نیست

زمانی که به شما قول سئو تضمینی می دهند، تنها هدفشان رساندن سایت شما به رتبه های 1 تا 3 گوگل است. اما در سئو اصول یک سایت، رسیدن به رتبه اول گوگل هدف اصلی نیست. ممکن است شرکت سئو کار سایت شما را برای یک سری کلمات کلیدی خاص سئو کرده و با انجام اقداماتی آن را به رتبه اول بیاورد. اما ظاهر سایت، محتوای تولید شده و سایر معیارهای سئو به درستی در سایت رعایت نشده باشند. همین مسئله سبب افزایش نرخ خروج خواهد شد؛ در نتیجه به مرور زمان رتبه سایت کاهش پیدا خواهد کرد.

الگوریتم کبوتر، دشمن سئو تضمینی است!

از دیگر دلایلی که ثابت می کند سئو تضمینی تنها یک دروغ است، نحوه عملکرد الگوریتم کبوتر است. الگوریتم کبوتر می گوید، نتیجه جستجو یک کلمه کلیدی برای کاربری در تهران متفاوت از نتیجه جستجو همان عبارت برای کاربری در مشهد است. در نتیجه اگر فردی به شما این تضمین را می دهد که حتما با کلمه کلیدی خاصی برای همیشه در رتبه یک خواهید بود، باور نکنید. نتایج در هر شهر و کشور متفاوت خواهد بود.

چطور بهترین شرکت سئو را پیدا کنیم؟

زمانی که می خواهید بهترین شرکت سئو را پیدا کنید، ابتدا باید هدفتان را از طراحی سایت مشخص کرده و بدانید که دقیقا می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید.

اولین گام برای تشخیص بهترین شرکت سئو، داشتن نمونه کارهای موفق است. از شرکت مورد نظرتان بخواهید تا آدرس نمونه کارهای خود با اقداماتی که روی آنها انجام داده اند را در اختیار شما قرار بدهند. شما می توانید برای اطمینان از کیفیت کارشان و همچنین رضایت مشتری ها، با آنها تماس بگیرید.

علاوه بر این، پیش از آنکه سفارشتان را ثبت کنید، از آنها بخواهید تا سایت شما را تحلیل کرده و یک گزارش کلی در اختیارتان قرار بدهند. به این ترتیب می توانید توانایی آنها را در زمینه سئو را سنجیده و به نحوه عملکرد آنها آشنا شوید.

در آخر نیز از آنها بخواهید تمامی اقداماتی که قرار است روی سایت شما اجرا شود را در قالب یک قرارداد در اختیار شما قرار دهند. از برخی شرکت های مطرح سئو در ایران میتوان به وب پویا، وب سیما، سئوکده نام برد.

اطمینان پیدا کنید که رتبه سایت شما به طور طبیعی ارتقا پیدا می کند

یکی از تکنیک هایی که شرکت های سئو کار از آن استفاده می کنند، تبلیغات گوگل است. آنها به شما وعده آمدن به صفحه اول گوگل را می دهند، این در حالی است که به کمک تبلیغات گوگل سایت شما را به نتایج صفحه اول گوگل می آورند. اما در کنار وب سایت شما برچسب ” آگهی ” یا ” AD ” زده می شود. در نتیجه رتبه سایت شما به روش غیر طبیعی، ارتقا پیدا می کند.

پس در زمان انتخاب شرکت سئو کار، مطمئن شوید که به روش های طبیعی و اصولی، رتبه سایت شما را ارتقا می دهد.

اگر تضمینی در سئو نباشد، پس چه فایده ای خواهد داشت؟

اگر یک شرکت به شما قول سئو تضمینی نمی دهد، به این معنا نیست که تخصص نداشته یا نمی تواند رتبه سایت شما را ارتقا بدهد. این بدان معنا است که آنقدر در زمینه کاری خود تخصص و مهارت دارد که می داند اصلا خدماتی به عنوان سئو تضمینی وجود ندارد. مگر می شود برای چیزی که دائما در حال تغییر بوده و به عوامل زیادی بستگی دارد، تضمین داد؟

ممکن است یک سایت در مدت 3 ماه به رتبه دلخواه برسد و یک سایت بیش از 1 سال زمان ببرد. در نتیجه اگر شرکتی به شما ضمانتی در رتبه 1 تا 3 گوگل نمی دهد، بدانید که در کارش مهارت دارد.

چرا برخی از سایت ها با سئو تضمینی به نتیجه خوبی رسیده اند؟

در صورتی که سایتی را مشاهده کردید که با سئو تضمینی رتبه گرفته است، ابتدا کلمات کلیدی که با آنها در صفحه اول گوگل قرار دارد را بررسی کنید. رتبه گرفتن در برخی از کلمات کلیدی بسیار راحت است؛ چرا که این کلمات به شدت کم سرچ بوده و اصلا رقابت زیادی در آنها وجود ندارد. در نتیجه کافیست چند محتوا برای آن کلمه نوشته شود، به راحتی در صفحه اول گوگل دیده خواهد شد.

پس اگر سایتی با سئو تضمینی به نتیجه رسیده است، همه عوامل را بررسی کنید؛ زود باور نباشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید