دژپسند: FATF باید به استفاده از بودجه‌ دولتی در تروریسم دولتی آمریکا واکنش نشان دهد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶
    کد خبر :671018

وزیر اقتصاد با اشاره به ترور وقیحانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این کار برخلاف قوانین بین‌المللی است و همه نهادها از جمله FATF باید به آن اعتراض و با آن برخورد کنند.

 

فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط اخیر آیا هنوز موضوع FATF در دستور کار قرار دارد، گفت: دو لایحه قانونی پالرمو و CFT به پیشنهاد دولت در دستور کار مجمع تشخیص قرار دارد و بحث امروز من در جلسه شورای گفت‌وگو ناظر بر این موضوع نبود بلکه ناظر بر این موضوع بود که این نهاد که ادعا دارد و به دنبال آن است که با تأمین مالی تروریسم مقابله کند الان به صورت آشکار رئیس‌جمهور کشوری اعلام کرده که بودجه‌ای برای اعمال تروریستی می‌گذاریم و می‌خواهیم استفاده کنیم.

 

به گزارش فارس،وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت:‌ بنابر این به روش وقیحانه‌ای دست به ترور زده و ما تروریسم دولتی را می‌بینیم به طوری که یک مقام عالی نظامی از یک کشور که به دعوت رسمی کشور دیگر در آن کشور در سفر بوده و برای مشاوره رفته است، به صورت بسیار وقیحانه ترور می‌شود و خودشان هم می‌گویند که این اقدامات از محل بودجه دولتی صورت گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه این کار برخلاف قوانین بین‌المللی است و همه نهادها از جمله FATF باید به آن اعتراض و برخورد کنند، گفت: بنابر این، این موضع ربطی به روند بررسی پارلمو و CFT ندارد زیرا این موضوع در دستور کار مجمع است و ما هم به عنوان دستگاه اجرایی ذی‌ربط دعوت می‌شویم و در آن جلسه شرکت می‌کنیم.

 

* پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره افزایش سرمایه بانک‌ها

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد کمیته ویژه افزایش سرمایه بانک‌ها بیان داشت: افزایش سرمایه بانک‌ها از مدت‌ها قبل یعنی اردیبهشت و خرداد مطرح بوده و وزارت اقتصاد در این رابطه پیشنهاد داده و اخیراً هم بانک مرکزی پیشنهاد خود را اعلام کرده و بر این اساس مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با همکاری سازمان برنامه در رابطه با این موضوع هم‌اندیشی کنند و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

 

وی در ادامه همچنین در رابطه با نحوه بازپرداخت وام به تولیدکنندگان از محل صندوق توسعه ملی بیان داشت: صندوق توسعه ملی تابع مقررات است که این مقررات را یا قانون مصوب کرده و یا بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری شرایط توسط هیأت امنای صندوق تعیین شده است. بنابر این اگر اصلاحی قرار است در دستور کار هیأت امنا قرار گیرد، احتمالاً آن را اصلاح می‌کنیم اما تا زمانی که هیأت امنا آن را اصلاح کند، این موضوع به ستاد تسهیل دبیرخانه شورای گفت‌وگو موکول می‌شود تا موضوع را به وزارت صمت منتقل کند و ستاد تسهیل در آنجا فرصت و تنفسی را معین می‌کند تا در رابطه با آن هیأت امنای صندوق تصمیم بگیرند.

 

* عملکرد یک سال گذشته هیئت مقررات‌زدایی خوب بود

 

وی همچنین بیان داشت: در جلسه امروز شورای گفت‌وگو گزارش کوتاهی از عملکرد هیأت مقررات‌زدایی بیان شد و من فکر می‌کنم عملکرد ما در یک سال گذشته در هیأت مقررات‌زدایی و رفع مقررات زاید خوب بوده و در بحث زمین هم مصوبه‌ای بیان شده که تا آنجایی که به وزیر اقتصاد مرتبط بوده ابلاغ شده و بخش دیگر آن برای دولت ارسال شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید