امکان قطع برق در تابستان 1401 وجود دارد؟

    کد خبر :896904

صبح امروز، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه در حال ساخت سیکل ترکیبی زرند در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از نیروگاه‌هایی که قرار است تا قبل از شروع گروما و اوج مصرف به شبکه برق متصل شود نیروگاه سیکل ترکیبی زرند است.

وی افزود: در مرحله افتتاح واحد ۱ این نیروگاه قرار داریم و واحد ۲ آن نیز با فاصله نهایت یک ماهه راه‌اندازی شده و برق آن وارد شبکه خواهدشد، تلاش می‌کنیم  تا تمامی نیروگاه‌های کشور را که تا قبل تابستان 1401 امکان راه‌اندازی آن‌ها وجود دارد را به سرعت هر چه تمام‌تر بهره برداری و وارد مدار کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدواریم مردم تابستان ۱۴۰۱ مشکلات کمتری را نسبت به تابستان سال پیش سپری کنند، در واقعیت فاصله بین تولید، مصرف و تقاضا در کشور ما بسیار زیاد بوده و به رقم ۱۵ هزار مگاوات رسیده است.

محرابیان اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است بخشی از این فاصله را با کمک ظرفیت‌های جدیدی که در این حوزه امکان بهره‌برداری دارند جبران کرده و بتوانیم این فاصله را با مدیریت تقاضا کاهش داد تا مشکلات کمتری را نسبت به تابستان گذشته داشته باشیم.

وزیر نیرو در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای برق صنایع در سال گذشته اظهار داشت: در این خصوص باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید