اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات

    کد خبر :817449
اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این شهر خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز گفت: در روز انتخابات با توجه با جانمایی شعب رأی، محدودیت‌های ترافیکی مقطعی خواهیم داشت که شهروندان بتوانند به سهولت برای رأی دادن حضور یابند. اطلاع‌رسانی‌های لازم در این باره نیز به موقع صورت خواهد گرفت.

سردار حمیدی گفت: شرایط کرونایی نشان داد تردد خودروها چقدر می‌تواند متفاوت باشد و محدودیت‌هایی که اعمال شد، مشخص کرد اگر ترددهای شناور وجود نداشته باشد، شهر از انضباط بیشتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: عمدتاً توجه ما در این قرن به افزایش خودروها بوده است و ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه یابد، دچار مشکل می‌شویم.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان داشت: در ۱۰ سال گذشته مثلاً در سال ۱۳۸۹ ما ۱۰۵۲ کشته در تصادفات درون‌شهری کشور داشتیم که سهم شهر تهران ۴/۵ درصد بوده است. این آمار به مرور کاهش پیدا کرد و در سال گذشته به ۳/۵ درصد رسید. علی‌رغم افزایش جمعیت و خودروها، شاهد هستیم که تصادفات در سال گذشته کاهش داشته است.

مقام ارشد انتظامی تهران خاطرنشان کرد: اولین کاری که در راستای بهبود اوضاع باید صورت پذیرد، اصلاح نگاه مدیران و کارشناسان است و اگر بخواهیم شهر را به همین صورت به خودروها واگذار کنیم، امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، وی افزود: چقدر می‌خواهیم کمربندی و تونل و راه بسازیم؟ اگر بخواهیم انضباط در ترافیک باشد و اگر بخواهیم تصادفات را کاهش دهیم، شهر را از نگاه خودرومحوری باید به سمت انسان‌محوری ببریم و پیاده‌راه‌هایی بسازیم که شهروندان بتوانند در کنار منزل خود از آن استفاده کنند. همچنین باید به مسیرهای دوچرخه بیشتر توجه داشته باشیم و سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید