اولین وانت پیکاپ کیا بزودی رونمایی می شود

    کد خبر :1098513
اولین وانت پیکاپ کیا بزودی رونمایی می شود

در نهایت، پس از ماه‌ها پخش تیزر، کیا تاریخ معرفی تاسمن اولین وانت پیکاپ خود را مشخص کرد.

بازتاب-این مدل اولین تلاش برند کره جنوبی در بخش پیکاپ‌ها بوده که کمتر از دو هفته دیگر در نمایشگاه بین المللی خودرو جده 2024 رونمایی می‌شود. در 29 اکتبر رونمایی انجام خواهد گرفت و برای کاهش انتظار، یکسری تصاویر تیزری جدید وجود دارد. در تصاویر تیزری شاهد طراحی رادیکال خودرو کیا هستیم که نسبت به رقبا ظاهری منحصربفرد و متفاوت دارد.

اگرچه تاسمن در تصاویر ویرایش نشده زیر سایه‌ها پنهان شده است، ما روشنایی و نوردهی را تغییر دادیم تا قفل جزئیات بیشتر را باز کنیم. این احتمال وجود دارد که پیکاپ دارای طراحی زاویه‌ای با قوس چرخ جعبه‌ای است. به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو عمودی پس از EV9 یا Telluride هستند. در قسمت عقب، می‌تواند لوگوی بزرگ کیا باشد که روی درب صندوق عقب، بالای نام سخاوتمندانه تاسمن نقش بسته است.

اولین وانت پیکاپ کیا بزودی رونمایی می شود

همانند پیش‌نمایش‌های گذشته، ما در حال بررسی یک کابین دوگانه هستیم و مشخص نیست که آیا سبک‌های بدنه بیشتری در نظر گرفته شده است یا خیر. تاسمن از نظر مکانیکی با هیوندای سانتا کروز مرتبط نخواهد بود. در مقابل، به جای داشتن ساختار یکپارچه، توسط یک پلتفرم اختصاصی بدنه روی قالب پشتیبانی می‌شود. در نتیجه، پیکاپ نخست کیا به جای ماوریک که بیشتر شبیه اتومبیل است، در برابر فورد رنجر قرار خواهد گرفت.

کیا هنوز هیچ مشخصات فنی را آشکار نکرده، اما اعتقاد بر این است که هر دو پیکربندی 4×2 و 4×4 برنامه‌ریزی شده‌اند. گفته می‌شود که مهندسان حداکثر ظرفیت محموله 2200 پوندی و ظرفیت یدک کشی 7700 پوند را هدف قرار داده‌اند. در حالی که رنجر با موتورهای V-6 در دسترس است، شایعات حاکی از آن بوده که کیا در ابتدا تاسمن را با یک موتور کوچک‌تر به فروش خواهد رساند.

اولین وانت پیکاپ کیا بزودی رونمایی می شود

انتظار می‌رود یک موتور 2.2 لیتری توربودیزل که از سورنتو اقتباس گرفته شده است، در زیر کاپوت این پیکاپ تعبیه شود. یک تاسمن کاملاً الکتریکی می‌تواند در اواخر سال 2026 وارد بازار شود. این پیکاپ با موتور معمولی سال آینده به فروش خواهد رسید. تاسمن در درجه اول خاورمیانه، آفریقا و استرالیا را هدف قرار خواهد داد. یک نمونه اولیه در حال آزمایش در ایالات متحده مشاهده شد، اما این لزوما به این معنی نیست که به آمریکا می‌آید.

این پیکاپ در کره جنوبی مونتاژ خواهد شد و اگر به ایالات متحده صادر شود، با مالیات 25 درصدی مواجه خواهد شد. مدل آزمایشی یک پیکاپ دیگر، این بار کاملاً الکتریکی، چند ماه پیش نیز در ایالات متحده مشاهده شد. کیا پیشتر در مورد عرضه دو پیکاپ برقی تا سال 2027 صحبت کرده بود. یکی یک مدل “اختصاصی” است و دیگری “استراتژیک” برای بازارهای نوظهور. منطق به ما می‌گوید که اولی نسخه تولیدی آن آزمایشی الکتریکی خواهد بود در حالی که دومی نسخه الکتریکی تاسمن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید