آشنایی با ابزار پخت فست فود

    کد خبر :877523

مشاغل غذایی امروزه در سراسر جهان جزو مشاغلی هستند که در هر موقعیتی درآمد و ارزش کاریشان را حفظ کرده اند یکی از این مشاغل فست فود ( ساندویچی ) میباشد . شما برای ورود به این شغل جذاب علاوه بر علاقه باید اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید که ما این اطلاعات و سوال های ذهنی شما را در این مقاله پاسخ میدهیم . از جمله موضوعات پرداخته شده در این مقاله تعریف کامل و جامع فست فود ، اقدامات و دستگاه های لازم برای افتتاح فست فود ، آشنایی با کارکرد تجهیزات فست فود و معرفی یک مرکز فروش آنلاین برای خرید تجهیزات فست فود مطمئن میباشد .

فست فود چیست ؟

فست فود به دسته ای از غذا هایی اطلاق میشود که میتوان آنرا به سرعت تهیه و سرو کرد همچنین فست فود ها سرشار از سدیم ( نمک ) هستند که به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار میگیرد و غذا را خوش طعم تر و رضایت بخش تر میکند . فست فود با استراتژی تجاری برای پذیرایی از جمع بزرگی از مهمان ها یا کسانی که وقت زیادی برای صرف غذا نداشته باشند پدید آمد . این استراتژی به گونه ای موفق است که در سال 2018 صنعت فست فود در سطح جهان حدود 570 میلیارد دلار ارزش داشت .

چرا فست فود مضر است ؟

فست فود زمانی که به طور مداوم سرو شود به دلیل وجود سدیم ، چربی اشباع ، چربی ترانس و کلسترول میتواند منجر به مشکلاتی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی و افزایش وزن ناخواسته شود . شما لازم نیست فست فود را به طور کلی از زندگی خود حذف کنید بلکه با در نظر گرفتن اعتدال در خوردن آن نگران آسیب زدن به سلامتی خود نباشید .

آیا برخی از فست فود ها سالم تر از بقیه هستند ؟

امروزه با پیشرفت علمی در صنعت غذایی از مضرات فست فود نسبت به قبل بسیار کاسته شده است این به دلیل نظارت مداوم بهداشت در آشپزخانه ها ، استفاده از روغن های باکیفیت و جایگزینی سبزیجات در اکثر فست فود ها میباشد . لازم به ذکر است که اگر در هفته بیش از یکبار از فست فود ها استفاده میکنید باید به مقدار کالری آن نیز توجه داشته باشید و پیشنهاد میشود که از غذا هایی که سبزیجات بیشتری دارند استفاده کنید .

تجهیزات لازم برای افتتاح فست فود

شما برای افتتاح یک فست فود کامل نیاز به یکسری تجهیزات خواهید داشت که ما آنها را به طور کامل برایتان معرفی خواهیم کرد . اقدامات لازم برای اداره یک فست فود را از نقطه صفر تا صد به طور رایگان آموزش داده ایم کافیست به مقاله (صفر تا صد تأسیس رستوران و فست فود+ترفند های افزایش فروش ) را که در وبسایت ویرگول منتشر شده مطالعه کنید .

تجهیزات گرمایشی

به دسته ای از تجهیزات آشپزخانه فست فود گفته میشود که مرحله آخر تهیه غذا در آن صورت میگیرد تا به پخت کامل برسد این تجهیزات معمولا نیاز به گاز خواهند داشت .

تجهیزات سرمایشی

این تجهیزات معمولا وظیفه نگهداری مواد غذایی را دارند که به صورت ویترینی و آشپزخانه ای موجود میباشند این دستگاه ها مواد غذایی را به صورت منجمد شده ، نیمه منجمد شده و سرد برای شما ارائه میدهند .

لوازم سالن فست فود

این دسته از تجهیزات مربوط به سالن فست فود میباشند که برای نشستن و سرو غذای مشتریان در نظر گرفته میشوند ، یکی از نکات کلیدی طراحی و چیدمان خاص سالن میباشد که این امر برای جذب مشتری کمک شایانی میکند .

آشنایی کامل با دستگاه های فست فود

دستگاه های فست فود هریک برای قسمتی از روند پخت کارایی دارند این دستگاه ها برای هر دسته در رنج قیمتی و کیفیتی متفاوتی قرار گرفته اند برای مثال دستگاه سرخ کن صنعتی که از 2 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان در بازار موجود میباشد که طبیعتا دستگاه های پیشرفته کیفیت پخت بهتری خواهند داشت .

در ادامه تعریفی از هر دستگاه فست فود برای شما بیان کرده و کارایی هر یک را بررسی میکنیم :

فر ساندویچ

یکی از پر فروش ترین دستگاه هایی میباشد که علاوه بر قیمت اقتصادی با ابعاد مناسب برای فضا های کوچک جهت شروع کار بسیار پیشنهاد میشود . فر ساندویچ در بازار به اسم های متفاوتی وجود دارد از جمله آنها : فر مرکب ، فر اغذیه ، فر ترکیبی و فر ساندویچی یا فست فود شناخته میشود . این فر ها چندین کار را به طور همزمان میتوانند انجام دهند برای مثال دستگاه هایی که میتوان بر روی این فر ها اضافه کرد عبارتند از : اجاق گاز ، سرخ کن ، فر پیتزا ، گریل روغنی ، گریل ذغالی ، فر پیتزا ، کباب پز ترکی که هر کدام را به هر تعداد ممکن میتوان به سفارش مشتری در فر ساندویچ جاگذاری کرد .

فر پیتزا

فر پیتزا به دستگاهی گفته میشود که حرارت داخل آن محفوظ باشد و هر موادی که داخل آن گذاشته میشود به شکل تنوری به پخت برساند معمولا این فر ها حرارت را به صورت غیر مستقیم به داخل محفظه وارد میکنند که کیفیت پخت بهتری داشته باشند . فر های ریلی ، فر های آجری ، فر های صندوقی از انواع فر های پیتزا هستند که به صورت صنعتی در رستوران و فست فود ها مورد استفاده قرار میگیرند . شما میتوانید علاوه بر پیتزا مواد دیگری همچون لازانیا ، سیب زمینی ، انواع غذا های تنوری را داخل آنها به پخت برسانید .

جوجه گردان

یکی از دستگاه های ضروری برای افزایش مشتری جوجه گردان میباشد این دستگاه با ظاهری ساده و شیشه ای مرغ هارا بر روی شعله ها میچرخاند و مشتری را مجذوب خود میکند . شما میتوانید بر روی سیخ های جوجه گردان کتف ، بال ، سینه و… را به صورت بهداشتی و سالم به پخت برسانید جوجه گردان یا دستگاه کنتاکی مرغ به دو نوع گازی و ذغالی تقسیم میشوند .

سرخ کن

سرخ کن پایه ثابت هر فست فودی میباشد شما با افتتاح یک فست فود باید این دستگاه را تهیه کنید . سرخ کن های صنعتی با ظرفیت بالای روغن کیفیت بهتری نسب به سرخ کن های خانگی ارائه میدهند از انواع سرخ کن های صنعتی میتوان به سرخ کن تک یا دو لگنه ، سرخ کن دین ، سرخ کن هنی پنی و… اشاره کرد .

کباب پز ترکی

این دستگاه در ابعاد مختلفی ساخته میشود به طور کلی شما هر نوع گوشتی را به صورت استوانه روی سیخ دستگاه قرار میدهید سپس مواد گوشتی شما به وسیله حرارت شعله های مخصوص کباب ترکی به پخت میرسد ، معمولا این دستگاه را در برابر دید مشتری قرار میدهند . دستگاه مخصوص کباب ترکی به دو صورت رومیزی و مبله تولید میشود .

اجاق گریل

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات فست فود گریل میباشد این دستگاه با جاگیری فضای کم میتواند انواع برگر ، سوسیس ، ماکارونی و… را به پخت برساند . گریل ها به دو دسته تقسیم میشوند 1- گریل روغنی ( تخت ) 2- گریل ذغالی ( شیاری ) . این محصول میتواند با اتصال مستقیم گاز کار کند .

میز کار

میز کار تمام استیل یک نیاز بسیار ضروری برای هر آشپزخانه میباشد تا آشپز بتواند سفارشات مشتریان را قبل از پخت یا بعد از پخت آماده کند این میز ها تماما از استیل ساخته شده است که از نظر بهداشتی هیچ مشکلی رخ ندهد ، علاوه بر آن زیر رویه این میز از نوپان استفاده شده که باعث افزایش استقامت میز میشود .

مرکز فروش و تولیدی لوازم فست فود

یکی از مشکلات کسانی که تازه شروع به فعالیت در حوضه رستوران و فست فود کرده اند انتخاب یک تولیدی یا فروشگاه مطمعن برای خرید تجهیزات فست فود میباشد . اعتماد ، کیفیت مناسب ، تحویل به موقع ، رفع کامل نیاز ها و تولید محصول استاندارد از دغدغه های مشتریان در مقابل تولید کنندگان میباشد . ما برای شما یک مرکز معتبر برای خرید تجهیزات فست فود و رستوران را معرفی خواهیم کرد که تمامی نیاز های شما را به کاملترین حالت ممکن و سریعترین زمان برطرف خواهد کرد ، دیجی صنعت به عنوان یک تولید کننده با تجربه 10 ساله در زمینه توزیع لوازم فست فود اینبار اقدام به تأسیس یک سایت فروشگاهی برای مشتریان کرده تا مردم بتوانند دستگاه های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش داده و از کیفیت محصول اطمینان خاطر داشته باشند .

شما با ورود به وبسایت دیجی صنعت به آدرس ( www.dgsanaat.ir ) ابتدا محصولات تخفیف خورده را مشاهده خواهید کرد سپس با ورود به دسته بندی هدف خود محصولات آن حوضه را میبینید که زیر هر کدام قیمت بروز درج شده و دارای مشخصات واقعی میباشند این محصولات تماما با مواد اولیه مرغوب ساخته شده و قیمت های در نظر گرفته شده به دلیل حذف واسطه قیمت تولیدی یا به عبارتی پایینترین قیمت در بازار میباشد .

شما از هر شهری که باشید کافیست سفارش خود را از طریق سایت ثبت کرده و چنانچه محصول مورد نظر خود را در سایت یافت نکردید یا قصد سفارشی سازی آنرا داشتید با پشتیبانی سایت تماس گرفته و این مسئله را مطرح کنید ، سفارشات شما پس از مرحله ساخت توسط باربری برایتان ارسال خواهد شد لازم به ذکر میباشد محصولات در سریعترین زمان ممکن برای سراسر کشور ارسال میشود . ( برای آگاهی از تخفیفات و محصولات جدید کافیست پیج اینستاگرام دیجی صنعت را به آیدی DGSANAAT دنبال کنید )

 

☑ این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید