در رابطه با نمای مدرن و رومی بیشتر بدانید

    کد خبر :870677

معماری رومی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سبک معماری و طراحی نما است. امروزه بیش از پیش افراد به داشتن نمای زیبا برای ساختمانشان اهمیت می‌دهند زیرا نمای هر ساختمان بیانگر میزان زیبایی و جذابیت ساختمان است. طراحی نما مدرن و کلاسیک دو سبک کاملا متفاوت هستند که افراد بسته به سلیقه خود می‌توانند یکی از این دو سبک را انتخاب نمایند. معماری رومی دارای جزئیات بسیار زیادی است که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. همچنین در طراحی رومی نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد. نکته قابل توجه قیمت بالای مصالح و سنگ‌های رومی است. در طراحی ویلا مدرن یکی از مواردی که اهمیت دارد معماری رومی می‌باشد که جذابیت و زیبایی ویلا را چند برابر می‌کند. لازم به ذکر است که طراحی نما مدرن نیز طرفداران خاص خود را دارد و به دلیل استفاده از متریال‌های متفاوت بسیار مورد توجه است. شرکت معماری آشینه یکی از بهترین شرکت‌های معماری برای بازسازی و نوسازی ساختمان و همچنین طراحی نما مدرن و کلاسیک می‌باشد.

چرا باید نمای ساختمان را بازسازی کنیم؟

همانطور که گفتیم نما ساختمان یکی از مواردی است که افراد میزان زیبایی ساختمان را با آن می‌سنجند. اما ممکن است پس از گذشت چند سال نما فرسوده شود و چهره کوچه و خیابان را زشت کند. در این صورت بیشتر افراد بازسازی و نوسازی ساختمان را ترجیح می‌دهند زیرا هزینه خرید یک خانه جدید یا ساخت مجدد ساختمان بسیار بیشتر است. در نماهای فرسوده، خطر سقوط مصالح بسیار زیاد است. بنابراین افراد تصمیم به بازسازی نمای ساختمان می‌گیرند. شرکت معماری آشینه با داشتن تیمی حرفه‌ای و با ارائه متریال‌های مناسب و با کیفیت می‌تواند به شما در طراحی نما و بازسازی آن کمک کند.

شاخصه نماهای مدرن

یکی از ویژگی‌های نماهای مدرن سادگی آن است. این سادگی باید با کارایی و عملکردی بودن آن همراه باشد. همچنین باید از تجملات دوری و جزئیات و تزئینات اضافی را حذف کنید. در طراحی نما مدرن می‌توان از مصالح و متریال‌های متفاوت استفاده کرد برای مثال، کامپوزیت، سنگ، چوب، آجر، پانچ متال، شیشه، بتن و … . در نماهای مدرن از آخرین فناوری‌ها برای اجرا استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید که نماهای مدرن اصولا قیمت کم‌تری نسبت به نماهای رومی دارند.

۱۰ نکته مهم در طراحی رومی

در طراحی رومی مواردی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان طراحی بهتری مطابق با مدل‌های اروپایی انجام داد، این موارد عبارتند از:

♦ سنگ‌ با کیفیت و زیبا

♦ دیوارهای بلند

♦ ستون‌های بلند

♦ پنجره‌های متقارن

♦ مبل استیل

♦ وسایل تزیینی آنتیک

♦ آینه قدی

♦ کاغذ دیواری

♦ مجسمه‌های کلاسیک

♦ استفاده از رنگ‌های خنثی و گرم

یکی از مواردی که در طراحی ویلا به کار برده می‌شود استفاده از آب‌نما است. طراحی رومی نسبت به دیگر سبک‌ها بسیار گران‌تر است، زیرا در طراحی از متریال با کیفیت و لوکس استفاده می‌شود. برای کاهش هزینه نهایی می‌توان از متریالی مانند سیمان استفاده کرد که هزینه بسیار کم‌تری دارد.

نکات اجرایی بازسازی نمای ساختمان مسکونی

برای نماهای مسکونی توجه به زیبایی و جذابیت آن بسیار مهم است، به خصوص در ساختمان‌هایی که در خیابان‌های اصلی شهر هستند. اگر می‌خواهید نمای ساختمان خود را بازسازی کنید باید به مواردی همچون زیبایی، مقاومت، قیمت، هزینه‌ شستشو و یا ترمیم ترک‌خوردگی آن در آینده توجه کنید.

نمای ساختمان‌های قدیمی به روشی به نام تر یا ملاتی ساخته شده‌اند که باید بازسازی شوند و در صورت انجام ندادن این کار خطرات زیادی برای عابرین ایجاد می‌کنند. برای بازسازی می‌توان از مصالحی مانند سنگ، آجر، ترمووود و … استفاده کرد. اتصال این مصالح با استفاده از ملات ماسه و سیمان، چسب و اتصالات خشک انجام می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی نماها طول عمر معینی دارند که این مورد به شرایط آب‌وهوایی، کیفیت متریال استفاده شده، نحوه اجرا و اتصال مورد استفاده بستگی دارد.

در بازسازی نما انتخاب مصالح یکی از مهم‌ترین وظایف طراحان و شرکت‌های معماری است. طراحان و مجریان طرح باید در انتخاب مصالح به شرایط آب‌وهوایی دقت کنند و همچنین نمایی با قیمت مناسب و زیبا برای کارفرما طراحی و اجرا کنند. در این میان می‌توانند از مصالح مختلف نیز برای نما استفاده کنند، برای مثال ترکیب آجر و سنگ.

طراح باید به قوانین موجود در کمیسیون نمای شهرداری واقف باشد و مصالح را با توجه به آن انتخاب کند. بسته به طرح و مصالح مورد استفاده قیمت نهایی متفاوت است. در طراحی نما مدرن عموما از سنگ، چوب و آجر استفاده می‌شود که قیمت هر کدام با توجه به کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

سنگ یکی از مصالحی است که برای بازسازی نما کاربرد بسیار زیادی دارد. سنگ گرانیت، تراورتن، مرمر،‌ آنتیک و … از سنگ‌هایی هستند که در نما ساختمان‌ها به کار برده می‌شوند. سنگ تراورتن معادن بسیار زیادی دارد به همین دلیل با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد که دلیل استفاده زیاد طراحان از این نوع سنگ رنج قیمتی آن است. همچنین در نماهای رومی که امکان استفاده از این سنگ وجود دارد، طراحان این سنگ را ترجیح می‌دهند.

آب‌بندی و درزگیری در بازسازی نما بسیار اهمیت دارند. در بازسازی نما می‌توانید پنجره‌ها را نیز تعویض نمایید و از پنجره‌های جدید UPVC استفاده کنید که عایق صدا و گرد و خاک هستند. لازم به ذکر است که می‌توانید رنگ این پنجره‌ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.

سنگ‌های تراورتن با توجه به رنگ و میزان صاف بودن انواع مختلفی دارند. سنگ‌های گرانیتی در بین تمامی سنگ‌ها مقاوم‌تر هستند پس برای مناطقی که تغییرات آب‌وهوایی زیادی دارد مناسب می‌باشند.

نورپردازی یکی از مواردی است که نقش موثری در زیبایی نما دارد. طراحی نورپردازی نیز مانند طراحی نما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا زیبایی ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفتیم نمای رومی از محبوبیت بسیاری در ایران برخوردار است. زیرا علاوه بر زیبایی، مصالح مورد نیاز آن به راحتی در دسترس هستند. در این مقاله به بررسی اصول طراحی نما مدرن و کلاسیک پرداختیم و متوجه شدیم که هر سبک مزایای مخصوص به خود را دارد. اگر قصد بازسازی و نوسازی ساختمان خود را دارید یا به دنبال زیباترین و شیک‌ترین طراحی برای ویلا و منزل خود هستید به سایت ashinehstudio.com مراجعه نمایید و از تجارب و خدمات شرکت معماری آشینه بهره ببرید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید