۹ وسیله‌ای که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردید می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید

    کد خبر :884341
۹ وسیله‌ای که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردید می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید

به آن ماشین اسباب‌بازی‌شویی نمی‌گویند، ولی معنی‌اش این نیست که نمی‌تواند این کار را بکند. ماشین ظرفشویی نه تنها باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شود، بلکه می‌تواند در وقت شما هم صرفه‌جویی کند.

مطمئنیم که تا به حال این وسایل را در ماشین ظرفشویی نینداخته‌اید. حتما از دیدن اسمشان تعجب می‌کنید، اما این بار امتحان کنید:

اسباب‌بازی‌های پلاستیکی کوچک

میکروب‌ها برای ماه‌ها روی اسباب‌بازی‌های کودکان شما می‌مانند. اما می‌توانید آنها را با گذاشتن در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی ضدعفونی کنید.

دمپایی ابری

دمپایی ابری کثیف را در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی بگذارید و با فشار آب بالا بشویید.

برس مو

بر اساس تحقیقات دانشگاه آریزونا، برس شما می‌تواند محل تجمع نزدیک به ۳۵۰۰ باکتری باشد. موها را از داخل برس بیرون بکشید و در طبقه مخصوص ظروف نقره‌ای ماشین ظرفشویی بگذارید و بشویید. به یاد داشته باشید فقط برس‌های پلاستیکی یا شانه را در ماشین بگذارید. برس‌های چوبی با این کار خراب می‌شوند.

پوتین‌های بارانی

حتی پوتین‌های مخصوص باران هم لایق یک شست‌وشوی خوب هستند. کف آنها را تمیز کنید و به صورت افقی در ماشین ظرفشویی بگذارید تا تمیز شوند.

طبقه‌های یخچال

دیدن لکه‌های مواد غذایی روی طبقه‌های یخچال منظره زشتی است و بهداشتی هم نیست. به جای آن که این طبقه‌ها را خودتان بشویید، می‌توانید آنها را همراه ظرف‌های دیگر داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.

دستگیره‌های اجاق گاز

این احتمالا آخرین چیزی در آشپزخانه است که به نظرتان می‌رسد بشویید. ولی این دستگیره‌های می‌توانند به‌سرعت کثیف شوند. اگر قابل کندن هستند، آنها را بیرون بیاورید و در طبقه مخصوص ظروف نقره در ماشین بگذارید.

ناخن‌گیر و موچین

بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی مثل ناخن‌گیر و موچین قابل قرار دادن در ماشین ظرفشویی هستند. حتی می‌توانید برس‌های آرایشی پلاستیکی را در ماشین ظرفشویی بگذارید.

تیغ ریش‌تراش

تیغ‌های ریش‌تراش می‌توانند آلودگی را از جاهایی غیر از مو هم بگیرند. آنها همچنین مواد شیمیایی موجود در کرم موبر و نمک آب را می‌گیرند. هنگامی‌که آنها را در ماشین ظرفشویی می‌شویید، از مواد شوینده مایع استفاده کنید. قرص‌ها می‌توانند کثیفی روی فلز باقی بگذارند

اسکاچ و اسفنج ظرفشویی

هر از گاهی قرار دادن اسفنج‌ها در داغ‌ترین درجه ماشین ظرفشویی شما، می‌تواند ۹۹.۹ درصد میکروب‌ها را از بین ببرد. از آنجا که اسفنج‌ها می‌توانند ۱۰ میلیون باکتری در هر اینچ مربع را در خود جای دهند، قطعا ارزش شست‌وشو را دارد.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید