۶ تا ۸ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور

    کد خبر :882291
۶ تا ۸ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت جزئیات برقراری پوشش بیمه‌ای مناطق محروم حاشیه شهرها را تشریح کرد.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برقراری پوشش بیمه‌ای برای حاشیه‌نشینان شهرها، گفت: حدود ۲۰۲۰ منطقه در کشور تحت عنوان حاشیه شهرها شناسایی کردیم که این مناطق کم‌ برخوردار بوده و دارای محدودیت‌های نسبی هستند. یکی از خدمات مهم مورد نظر برای این افراد، حوزه سلامت است که گام اول دستیابی راحت به خدمات با بیمه کردن افراد محقق می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در قوانین بالا دستی تمهیداتی اندیشیده شده بود که این افراد می‌توانستند خود را بیمه کنند، اما متاسفانه از خدمات استفاده نکرده بودند. یکی از ویژگی‌های این طرح در این است که ما به صورت فعال به مناطق می‌رویم و افراد فاقد بیمه را با کمک سایر دستگاه‌های اجتماعی یا امدادرسان شناسایی می‌کنیم و در همان محل افراد را تحت پوشش بیمه می‌بریم.

او ادامه داد: در گام دوم با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برای این افراد در آن نقطه‌ حاشیه‌ای پزشک محله و پزشک خانواده تعیین می‌کنیم تا بتوانند حداقلِ خدمات را دریافت کنند و سپس بتوانند با ارجاع پزشک خانواده در سطوح بعدی هم خدمت دریافت کنند.

رضایی، تاکید کرد: این طرح کشوری است و در محلات کم برخوردار اجرایی می‌شود. در پایتخت نیز ۲۴۳ محله کم برخوردار برای برقراری پوشش بیمه افراد درنظر گرفته شده است. از جمعیت افراد بیمه نشده کشور آمار متفاوتی ارائه می‌شود؛ پیش‌بینی ما این است که بین ۶ تا ۸ میلیون نفرِ فاقد بیمه، جزو همین جمعیت حاشیه نشین شهرها باشند.

او ادامه داد: این افراد هم مانند سایر بیمه‌شدگان با داشتن یک کد ملی بیمه می‌شوند. اتباع رسمی نیز با داشتن شماره‌ای که وزارت کشور در اختیارشان گذاشته است مشمول برقراری بیمه رایگان خواهند بود. طرح مورد نظر با همکاری وزارت کشور و استانداری‌ها صورت می‌گیرد و هر فردی که از سوی وزارت کشور به رسمیت شناخته شود، بیمه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد مشمول در طرح کاملا رایگان بیمه خواهند شد، اظهار کرد: همچنین این افراد بر اساس قواعد بیمه پایه فرانشیز پرداخت می‌کنند یعنی در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد ملزم به پرداخت فرانشیز هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید