۶ بازیکن دیگر به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس معرفی شدند/ عکس

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۳۷
    کد خبر :904355
۶ بازیکن دیگر به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس معرفی شدند

سرخیو آگوئرو، دیدیه دروگبا، وینسنت کمپانی، پیتر اشمایکل، پل اسکولز و ایان رایت امروز به عنوان جدیدترین بازیکنان راه یافته به تالار مشاهیر لیگ برتر معرفی شدند.

آن‌ها توسط مردم و از طریق رای گیری آنلاین، به تالار مشاهیر راه یافتند. این افراد به وین رونی و پاتریک ویرا به عنوان پذیرفته شدگان امسال ملحق می‌شوند و به طور رسمی عصر امروز در رویدادی در لندن مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

تالار مشاهیر، مهارت و استعداد افراد را به رسمیت می‌شناسد و از آن‌ها تجلیل می‌کند. این بالاترین افتخار فردی است که لیگ برتر به بازیکنان اعطا می‌کند.

سرخیو آگوئرو

آگوئرو با به ثمر رساندن ۱۸۴ گل در ۲۷۵ بازی برای منچسترسیتی، پر گل‌ترین بازیکن خارجی در تاریخ لیگ برتر است. او فصل ۲۰۱۱/۱۲ به سیتیزن‌ها پیوست. گل او مقابل کوئینز پارک رنجرز در هفته آخر مسابقات لیگ برتر یکی از به یاد ماندنی ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر است که باعث شد، منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر شود.

دیدیه دروگبا

دروگبا با چلسی توانست ۴ بار قهرمان لیگ برتر شود و به عنوان یک بازیکن بازی‌های بزرگ شهرت پیدا کند. مهاجم سابق چلسی قادر به زدن هر نوع گلی بود و ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۶/۰۷ و ۲۰۰۹/۱۰ کفش طلای لیگ برتر را به دست آورد و در مجموع ۱۰۴ گل در ۲۵۴ بازی طی ۲ دوره حضور برای آبی پوشان لندنی به ثمر رساند.

وینست کمپانی

کمپانی در سال ۲۰۰۸ به منچسترسیتی پیوست و نقشی کلیدی در تحولات این باشگاه در سال‌های اخیر داشت. او جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را در سال ۲۰۱۱/۱۲ به دست آورد. او سیتیزن‌ها را با حضور در خط دفاعی به اولین عنوان از ۴ عنوان قهرمانی در لیگ برتر رساند.

پیتر اشمایکل

اشمایکل اولین دروازه‌بانی است که به تالار مشاهیر راه یافت و در طول ۷ فصل حضورش در منچستریونایتد ۵ عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد. او در ۳۱۰ بازی لیگ برتر ۱۲۸ بار دروازه خود را بسته نگه داشت. او تنها دروازه‌بانی است که توانسته است جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را در سال ۱۹۹۵/۹۶ کسب کند.

پل اسکولز

اسکولز پس از پیشرفت در تیم اصلی منچستریونایتد به عنوان بخشی از “کلاس ۹۲” مشهور باشگاه، ۱۱ بار قهرمان لیگ برتر شد. او به طور گسترده به عنوان یکی از ماهرترین هافبک‌های خلاق نسل خود شناخته می‌شود. او در ۴۹۹ بازی در لیگ برتر ۱۰۷ گل را به ثمر رساند.

ایان رایت

رایت  بلافاصله پس از امضای قرارداد با تیم آرسنال از کریستال پالاس در سال ۱۹۹۱ توانست محبوبیت هواداران را به دست آورد. او ۶ فصل متوالی بهترین گلزن باشگاه بود و در ۱۹۹۷/۹۸، رکورد کلیف باستین را شکست و بهترین گلزن آن‌ها در تمام دوران شد، رکوردی که تنها توسط تیری آنری ارتقا یافت.

رایت آن فصل را با قهرمانی در لیگ برتر قبل از پیوستن به وستهم یونایتد به پایان رساند. او در مجموع ۱۱۳ گل در لیگ برتر در ۲۱۳ بازی به ثمر رساند.

ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر گفت: من به بازیکنان برای دریافت این افتخار تبریک می‌گویم و از کسانی که به بازیکنان مورد علاقه خود رای دادند، تشکر می‌کنم. ما اکنون ۱۶ بازیکن باورنکردنی در تالار مشاهیر لیگ برتر داریم و مشتاقانه منتظرم ببینم چه کسی آن‌ها را در سال‌های آینده دنبال خواهد کرد. همه بازیکنان معرفی شده مدال‌هایی را دریافت می‌کنند که نام و سال معرفی بازیکنان در آن حک شده است و مبلغ ۱۰۰۰۰ پوند توسط لیگ برتر، به یک موسسه خیریه به انتخاب آن‌ها اهدا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید