۵ مزیت اوریگامی برای کودکان

    کد خبر :950004
۵ مزیت اوریگامی برای کودکان

اوریگامی مهارت‌های حرکتی ظریف را بهبود می‌بخشد

هنر اوریگامی نیازمند تا کردن کاغذ به روش صحیح برای ایجاد اشکال خاص است. اوریگامی به دستان کودکان شما فشار می‌آورد تا به طرز ماهرانه‌ای انگشتان خود را حرکت دهند تا اشیایی با جزئیات ایجاد کنند که به نوبه خود به رشد آنها کمک می‌کند. طبق تحقیقات بیشتر بچه‌هایی که با انگشتان خود بازی می‌کنند در ورزش مهارت دارند. همچنین از آنجایی که اعصاب محیطی ما در نوک انگشتان ما قرار دارند اغلب به آنها “مغز دوم” می‌گویند. استفاده از نوک انگشتان برای ساختن اجسام اوریگامی سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد و این فعالیت را به روشی عالی برای تمرین دادن مغز تبدیل می‌کند.

۵ مزیت اوریگامی برای کودکان

مهارت‌های رفتاری را توسعه می‌دهد

یادگیری هنر اوریگامی فرآیندی است که فرد باید دستورالعمل‌ها و مراحل دقیق را برای ایجاد طرح نهایی دنبال کند. این یک مثال ایده آل از “یادگیری شماتیک از طریق اقدامات تکرار شونده” است. برای درست کردن اوریگامی کودکان باید از نزدیک تماشا کنند و دستورالعمل‌های خاص را با دقت گوش دهند و سپس آنها را با نظم و دقت اجرا کنند. به طور کلی به کودکان کمک می‌کند تا آنچه را که به آنها گفته می‌شود دنبال کنند و آن را برای رسیدن به هدف خود انجام دهند.

تخیل و حس رنگ را توسعه می‌دهد

از آنجایی که اوریگامی یک فرآیند است بچه‌ها را تشویق می‌کند تا تصور کنند یک صفحه کاغذ صاف به یک اثر هنری زیبا تبدیل شده است. این باعث می‌شود مغز آنها برای انتخاب رنگ مناسب کاغذ تفکر کند تا محصول نهایی تا حد امکان واقعی به نظر برسد.

به رشد مغز کمک می‌کند

اوریگامی به تحریک نیمکره چپ و راست مغز کودک کمک می‌کند. در سنین پایین بچه‌ها تمایل دارند از هر دو دست خود استفاده کنند و با بزرگ شدن یک دست غالب و دست دیگر منفعل می‌شود. نیمکره چپ مسئول کنترل دست راست، تفکر تحلیلی و متوالی است. نیمکره راست مسئول کنترل دست چپ، تفکر جامع و خلاق است. در اوریگامی هر دو دست باید در یک الگوی متقارن کار کنند تا به نتایج مورد نظر دست یابند.

ریاضی را تقویت می‌کند

تبدیل یک تکه کاغذ صاف به یک جسم سه بعدی یک تمرین منحصر به فرد در استدلال فضایی است. اوریگامی در آموزش تقارن نیز مهم است. برای بسیاری از چین‌ها هر کاری که به یک طرف انجام می‌شود در طرف بعدی نیز قابل انجام است. البته این یک قانون اساسی جبری است که می‌تواند خارج از چارچوب یک “درس ریاضی” نشان داده شود. علاوه‌بر این تا کردن کاغذ به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا اشکال هندسی اولیه مانند مربع، مستطیل و مثلث را ایجاد و درک کنند.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه اوریگامی برای کودک شما خوب است زیرا هماهنگی چشم و دست، مهارت‌های ترتیب بندی، استدلال ریاضی، مهارت‌های فضایی، حافظه، مهارت‌های صبر و توجه را توسعه می‌دهد. اوریگامی به کودکان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های حرکتی ظریف و تمرکز ذهنی را توسعه دهند. همه اینها در کنار هم مغز را تحریک می‌کنند به خصوص زمانی که از هر دو دست به طور همزمان استفاده می‌شود.

نی نی سایت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید